دستگیریهای گسترده جوانان و مردم در مهاباد ادامه دارد

دوشنبه, 28ام اردیبهشت, 1394
اندازه قلم متن

mahabad3

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران» دستگیریهای گسترده در شهر مهاباد و سایر شهر های کردستان و آذربایجان غربی ادامه دارد.

درطی روزهای گذشته دستگیری جوانان و مردم در مهاباد و سایر شهرهای استان کردستان و آذربایجان غربی ادامه دارد. مامورین وزارت اطلاعات در طی روزهای گذشته با یورش به منازل مردم در شهر مهاباد جوانان زیادی را دستگیر کردند که از جمله آنها:

۱ ـ سامان حریری ۲۶ ساله

۲ ـ محسن طالنه حدودا ۲۱ ساله می باشند.

ماموران وزارت اطلاعات در مواردی به جوانان زنگ می زنند و از آنها می خواهند که برای پاسخ دادن به سئوالات آنها به اداره اطلاعات مراجعه کنند.مردم و جوانانی که به اداره اطلاعات مراجعه کرده اند دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شده اند.

خانواده های دستگیر شدگان برای آگاهی از وضعیت عزیزانشان به اداره اطلاعات و سایر مراکز رژیم مراجعه می کنند اما به آنها پاسخی داده نمی شوند که عزیزانشان در کجا هستند و در چه شرایطی بسر می برند.

بعضی از گزارشات حاکی از آن است که دستگیر شدگان در بازداشتگاه های اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه در شهرهای میاندوآب ، نقده و ارومیه هستند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ادامه یافتن دستگیریهای گسترده مردم و جوانان در مهاباد و سایر شهرها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواهان دخالت برای ممانعت از شکنجه مردم و آزادی بدون قید و شرط تمامی دستگیر شدگان است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۸ اردیبهشت ۹۴برابر با۱۷ می ۲۰۱۵


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.