رشد صعودی بیماران زندانی احتمالا مبتلا به ویروس آنفولانزای خوکی در زندان مرکزی زاهدان

چهارشنبه, 18ام آذر, 1394
اندازه قلم متن

epidemie-anfolanza

بنا به گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران» شیوع ویروس‌آنفولانزای احتمالا خوکی به سایر بندهای زندان زاهدان و افزایش روز افزون زندانیان بیمار درزندان مرکزی زاهدان وعدم توجه زندانبانان جهت درمان و پیشگیری از سرایت این بیماری به سایر بندها

بیش از۱ هفته است که تعداد زیادی از زندانیان سیاسی و عادی بندهای مختلف زندان مرکزی زاهدان احتمالا مبتلا به ویروس انفولانزای خوکی شده اند ولی زندانبان ولی فقیه تا به حال هیچگونه اقدام موثری به منظور درمان و یا پیشگیری از سرایت این ویروس به سایر بندها ننموده اند و جان هزاران زندانی در این زندان در معرض خطر جدی قرار دارد.

در حال حاضر تعداد زیادی از زندانیان سیاسی و عادی بندهای ۶ و ۷ و همچنین سایر بندهای زندان مرکزی زاهدان مبتلا به این ویروس شده اند.علائم این بیماری شامل : تب و لرز ،سرفه های طولانی مدت ،سردردهای شدید، دردهای ماهیچه ای و استفراغ می باشد.در بند ۷ زندان مرکزی زاهدان از ۲۵۰ زندانی در این بند بیش از ۱۴۰ نفر از آنها به این ویروس مبتلا شده اند و تعداد بیماران آنها رو به افزایش است. تعداد بیماران مبتلا به این ویروس در بند ۶ این زندان بیشتر می باشد.

زندانبانان ولی فقیه حتی زندانیان بیمار را مورد آزمایشهای پزشکی قرار نداده اند تا نوع این ویروس مشخص گردد و زندانیان و خانواده های آنها را از نگرانی ابتلا به این بیماری کشنده انفولانزای خوکی خارج سازند.
بندهای این زندان مملو از زندانی هستند و چندین برابر ظرفیت هر بند زندانی در آن قرار دارد و به دلیل ازدحام بسیار بالا هر کدام از زندانیان که به ویروسی مبتلا گردند به سرعت به سایر زندانیان منتقل می گردد .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،عدم بکار گیری اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از سرایت این ویروس به سایر بندها و همچنین عدم درمان جدی زندانیان سیاسی و عادی علیرغم گذشت بیش از ۱ هفته را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سازمان بهداشت جهانی خواهان دخالت برای نجات جان زندانیان بیمار در این زندان است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۸ آذر ۹۴برابر با۰۸ دسامبر۲۰۱۵


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.