هشدار سازمان عفو بین‌الملل درباره ی وضعیت وخیم جسمانی حسین رونقی ملکی در زندان

شنبه, 3ام بهمن, 1394
اندازه قلم متن

hossein_ronaghi maleki -765x510

سازمان عفو بین‌الملل طی بیانیه‌ ایی درباره ی وضعیت وخیم جسمانی حسین رونقی ملکی در زندان هشدار داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سازمان عفو بین‌الملل با انشار بیانیه ایی اعلام کرد حسین رونقی ملکی که برای ازسرگیری دوران محکومیت خود به زندان برگردانده شده، در وضعیت وخیم جسمانی به سر می برد و پزشکان محیط زندان را برای وی نامساعد می دانند.

حسین رونقی ملکی، فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس، در تاریخ ۲۲ آذرماه ۱۳۸۸ بازداشت و پس از گذشت ۱۰ ماه از بازداشت و شکنجه دربند ۲ الف اوین، در تاریخ ۱۳ مهر ۸۹ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام «عضویت در شبکه ایران پروکسی» ، «توهین به رهبری» و «توهین به رئیس‌جمهوری» به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این زندانی سیاسی پیش از این برای معالجه‌ی مشکلات کلیوی و با نظر پزشکان زندان به مرخصی درمانی اعزام شده بود اما با توقیف وثیقه از سوی دادستانی، بار دیگر در تاریخ ۳۰ دی ماه راهی زندان اوین شد.

*****

hossein ronaghi

پدر حسین رونقی: آنجا حتی تخت برای خوابیدن ندارد/ حکمش غیرعادلانه است درخواست بررسی پرونده داریم

حسین رونقی ملکی، فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی که در مرخصی استعلاجی به سر می‌برد با تهدید به اجرای کردن وثیقه ۱ میلیارد تومانی به زندان بازگشت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، پدر حسین رونقی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، با اعلام اینکه فرزندم را با یک کلیه و جسم بیمار به زندان کشاندن گفت: «حکم پسر نه شرعی است، نه قانونی و نه عادلانه»

پدر حسین رونقی ادامه داد: «پسرم را برده‌اند و با شکنجه و تهدید مجبور به اعتراف دروغینش کرده‌اند».

وی خواستار بررسی دوباره پرونده پسرش به‌صورت علنی به همراه هیئت‌منصفه شده است.

پدر این زندانی سیاسی گفت: «حسین عفو رهبری دارد، مریض است و عدم تحمل کیفر برایش صادرشده است، چرا باید دوباره به زندان بازگردد. آیا این نقض قانون نیست؟».

وی در مورد فشارهای وارده بر این زندانی گفت: «ما با هزینه خودمان حسین را درمان کردیم، می‌خواستن حسین رو بٌکشند وگرنه درمانش می‌کردند. بعد از عمل هم تمامی پزشک‌های متخصصی که در پرونده وی سهیم بودند؛ اعلام کردند به دلیل نبود امکانات پزشکی موردنیاز، وی نباید به زندان بازگردد. حسین ۶ بار تحت عمل جراحی قرار گرفت و باز دوباره به زندان بردنش. آخرین عملش ۷ ساعت طول کشید که یک‌شب هم در کما به سر برده است».

وی در مورد خبر بازگشت و بازداشت این زندانی توضیح داد: «ما به تهران رفتیم حسین تصمیم داشت با دهان دوخته‌شده برابر داستانی تهران دست به اعتراض بزند که من و مادرش به خاطر سلامتی‌اش او را منصرف کردیم. به او گفتیم اگر اتفاقی برای تو رخ دهد ما می‌میریم. به دیدن آقای حاجیلو رفتیم که وی گفت ما حسین را بازداشت نمی‌کنیم و خودش باید به زندان اوین برود».

وی در مورد وضعیت جسمی حسین به گزارشگر تارنگار حقوق بشر گفت: «حسین به دلیل عمل‌های زیادی که داشته باید تحت نظر پزشک متخصص باشد؛ برای مثال باید در تاریخ ۱۰ بهمن ۹۴ به بیمارستان امام خمینی برود و تست خون بدهد».

وضعیت خونی حسین رونقی باید به‌طور مرتب چک شود تا از بروز هرگونه عفونت خونی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: «در حال حاضر در زندان نه تخت دارد، نه غذای مناسب، نه دارو دارد و نه پزشک متخصص یا امکانات پزشکی ؛ اگر اتفاقی برای پسرم رخ دهد مسئولین قضایی پاسخگو هستند».


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.