واکنش کنایه‌آمیز سخنگوی دولت ایران به بازداشت حسین فریدون

چهارشنبه, 28ام تیر, 1396
اندازه قلم متن

سخنگوی دولت ایران در اولین واکنش رسمی دولت به بازداشت یک روزه حسین فریدون، برادر رئیس جمهوری ایران گفته است از نظر حسن روحانی همه در برابر قانون یکسان هستند.

محمدباقر نوبخت امروز سه‌شنبه ۲۷ تیر (۱۸ ژوئیه) در نشست خبری خود گفت: “قوه قضائیه آن قدر مستقل است که برادر رئیس‌جمهور را احضار و زندانی می‌کند و این موجب قوت ماست. اگر برای برادر رئیس قوه قضائیه و مقننه هم این موضوع مطرح شود، قوه قضائیه همان‌گونه رفتار می‌کند که برای برادر رئیس جمهور رفتار می‌کند.”

در شبکه‌های اجتماعی عده‌ای این اظهارات آقای نوبخت را “طعنه‌آمیز” تفسیر کرده‌ و گفته‌اند اشاره او به فاضل لاریجانی، برادر روسای قوه قضاییه و مقننه است.

در بهمن۱۳۹۱ و در اوج اختلافات محمود احمدی‌‌نژاد با برادران لاریجانی، آقای احمدی‌نژاد محتوای جلسه‌ای میان فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی، رئیس وقت سازمان تامین اجتماعی را در صحن علنی مجلس منتشر کرد.

در این نوار، صدای فاضل لاریجانی به گوش می‌رسید که ظاهرا با توقع دریافت رشوه از بابک زنجانی، از سعید مرتضوی می‌خواست او را به آقای زنجانی وصل کند و تاکید داشت می‌تواند برخی مشکلات قضایی را از طریق “اخوی” حل کند.

در بخشی دیگر از نوار، صدای فاضل لاریجانی شنیده می‌شد که نحوه کمک خود به حل مشکل قضایی یک سرمایه‌دار دیگر (غیر از بابک زنجانی) را توضیح می‌داد.

سخنگوی دولت امروز همچنین گفته است: “این اقدامات (بازداشت حسین فریدون) تاثیری بر اراده روحانی ندارد؛ او بسیار صبور و خویشتن‌دار عمل می‌کند و بسیار زیرک است و می‌داند برخی اقدامات برای بر هم زدن ثبات انجام می‌شود، اما از اعتدال خارج نمی‌شود. روحانی بسیار مقاوم است و تسلیم هیچ فشاری نمی‌شود.”

حسین فریدون در نامه‌ای که در مجلس قرائت شده، همه اتهامات را رد کرده است

دو روز پیش قوه قضاییه اعلام کرد که حسین فریدون به دلیل ناتوانی در تامین قرار وثیقه به زندان منتقل شده است. آقای فریدون دیروز دوشنبه با سپردن وثیقه‌ای که گفته می‌شود ۵۰ میلیارد تومان بوده، از زندان آزاد شد.

آقای فریدون که ظاهرا با اتهاماتی در زمینه “تخلفات مالی” روبروست، از نزدیک‌ترین افراد سیاسی و مورد اعتماد رئیس‌جمهور ایران در چند سال گذشته بوده است. از او به عنوان “چشم و گوش” حسن روحانی در مذاکرات هسته‌ای نام برده می‌شد.

به دنبال انتقاد شدید مخالفان دولت حسن روحانی٬ حضور علنی او در کنار برادرش کم‌تر از گذشته شده است.

در رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری ایران که ۲۹ اردیبهشت برگزار شد٬ بعضی از رقیبان آقای روحانی به شدت به او تاختند و ادعا کردند که قوه قضاییه مدارک مستدلی درباره تخلفات حسین فریدون دارد، اما آقای روحانی مانع رسیدگی به تخلفات او شده است؛ اتهامی که رئیس دولت و اطرافیانش٬ آن را رد می‌کنند.

خود آقای فریدون هم در نامه‌ای که در مجلس قرائت شده، همه اتهامات را رد کرده است.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.