محسنی‌اژه‌ای: هر خودکشی‌ به‌ دلیل سختی در زندان نیست

سه شنبه, 15ام اسفند, 1396
اندازه قلم متن

ایسنا: سخنگوی قوه قضائیه، روز گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه شهید رجایی، در پاسخ به سؤالی که احمدی‌نژاد نظام را به چالش می‌کشد؛ اما برای رئیس دولت اصلاحات محدودیت ایجاد می‌شود، گفت: «راجع به محدودیت‌های آقای خاتمی که قبلا توضیح دادم؛ اما در مورد آقای احمدی‌نژاد قوه قضائیه در زمان مقتضی اقدام می‌کند».

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤالی که برخی در زندان‌ها خودکشی می‌کنند و برخی هم آن‌قدر آزادی دارند که طلا و سکه جابه‌جا می‌کنند، افزود: «یعنی می‌گویید کسی را زندان نبریم؟ در رابطه با اغتشاشات یک نفر و در رابطه با جاسوس‌ها هم یک نفر خودکشی کرده است. همه خودکشی‌ها به خاطر سختی در زندان نیست. خیلی وقت‌ها به خاطر افشانشدن اطلاعات‌شان است. در اوایل انقلاب، وقتی منافقین دستگیر می‌شدند و اطلاعات‌شان افشا می‌شد، با قرص سیانور خودکشی می‌کردند».

او افزود: «در همین پرونده معروف به محیط زیست، هیچ سختی‌ در زندان نبود و فشاری از نظر غذا، بهداشت و دارو نداشت و الان هم خود من نمی‌دانم با چه انگیزه‌ای این کار را کرده است و هیچ نوشته یا چیزی هم کشف نشده است. چه زمانی می‌توانیم تلاش کنیم که زندانی در زندان، جرم نکند. یکی از شرایط اولیه این است که این افراد که به‌خصوص افراد خاص یا گروهکی هستند، چیزی را نتوانند به راحتی وارد زندان کنند. داشته‌ایم کسی را یک‌ کیلو ‌و صد گرم هروئین بلعیده و وارد زندان کرده است. این کار جز با امکانات فنی میسر هست یا نیست؟ واقعا ما در تمام ورودی‌‌های زندان‌‌ها این دستگاه را نداریم؛ زیرا بودجه می‌خواهد. یک کار دیگر هم وجود دارد و آن هم قرنطینه‌کردن فرد است که دارو بدهیم که این کار را نمی‌کنیم؛ زیرا بلافاصله شکمش می‌ترکد؛ یعنی کار سختگیرانه امکان‌پذیر هست؛ اما ضررهای دیگری دارد».
سخنگوی دستگاه قضا درباره اینکه برخی زندانیان از امکانات خوبی برخوردار هستند، عنوان کرد: «همه زندانیان از نظر امکانات یکسان نیستند. به دو دلیل؛ اول اینکه برخی پارتی‌بازی می‌کنند که این نباید وجود داشته باشد و درست نیست؛ اما وجود دارد. برخی اوقات هم سازمان زندان‌ها می‌گوید اگر خواستید از خانه غذا بیاورید، بلامانع است».

از: شرق


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.