ایران از رونمایی یک موشک کروز با برد پروازی۱۳۵۰ کیلومتر خبر داد

شنبه, 13ام بهمن, 1397
اندازه قلم متن

فرمانده نیروی هوافضای سپاه (راست) و وزیر دفاع ایران در مراسم رونمایی از موشک کروز هویزه

وزارت دفاع ایران از یک موشک برد بلند رونمایی کرده و گفته آن را تحویل نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می دهد.

موشک تازه رونمایی شده ایران “هویزه” نام دارد. گزارش شده که برد پروازی این موشک بیش از ۱۳۵۰ کیلومتر است. کاربرد این موشک علیه اهداف زمینی ثابت است.

سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع ایران گفته است که “واکنش سریع، ارتفاع پروازی پایین، دقت بالای ناوبری و اصابت به هدف و قدرت تخریب زیاد از ویژگی های برجسته موشک کروز هویزه است.

آقای حاتمی گفته “آزمایش پروازی موشک کروز زمینی هویزه در برد پروازی ۱۲۰۰ کیلومتر انجام و موفق شد اهداف از پیش تعیین شده را با دقت مورد اصابت قرار دهد”.

در مراسم رونمایی از این موشک که گفته شده به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب بهمن ۵۷ است، سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه حضور داشته است.

فناوری موشک های کروز که ایران می گوید نوعی از آن را امروز رونمایی کرده است متفاوت از موشک های بالستیک است.

برنامه موشک های بالستیک جمهوری اسلامی ایران با انتقاد و نگرانی ایالات متحده آمریکا و چند کشور اروپایی همچون فرانسه رو به رو است.

ایران می گوید برد فعلی موشک هایش ۲ هزار کیلومتر است و هرچند توانایی افزایش برد موشک هایش به بیشتر از این میزان را دارد اما در حال حاضر تمایلی به این کار ندارد.

مقام های ارشد نظامی ایران می گویند برد میزان برد موشک های این کشور که به روی ۲ هزار کیلومتر نگه داشته شده است، تصمیم آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران است.

مطابق قانون اساسی ایران، رهبر این کشور فرمانده کل قوای نیروهای مسلح است.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.