نماینده مجلس ایران: کشور نباید بیش از یک دولت داشته باشد

جمعه, 3ام اسفند, 1397
اندازه قلم متن

یک نماینده مجلس ایران، جلوگیری از مراسم تشییع پوران شریعت رضوی در حسینیه ارشاد را کار افراد خودسر ندانسته و گفته است افرادی که جلوی این مراسم را گرفتند، از جاهایی دستور می‌گیرند.

پوران شریعت رضوی، نویسنده و همسر علی شریعتی، ۲۶ بهمن در تهران درگذشت. مراسم تشییع او قرار بود در حسینیه ارشاد برگزار شود، اما به رغم مجوز فرمانداری تهران، درهای حسینیه ارشاد برای مراسم باز نشد.

عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده تهران به سایت اعتمادآنلاین گفته است بسته شدن در حسنیه ارشاد، “دستوری” بوده است. او گفته است گروه‌هایی که دست به این کار زدند “خود را فراقانونی” می‌دانند و از “جاهایی دستور می‌گیرند.”

آقای هاشم‌زایی گفته است کشور نباید بیش از یک دولت داشته باشد. او همچنین از این که فیلمی در تهران مجوز می‌گیرد اما در سایر شهرها مجوز نمایش نمی‌گیرد انتقاد کرده و این سئوال را مطرح کرده که آیا جمهوری اسلامی “ملوک الطوایفی” اداره می‌شود.

عبدالرضا هاشم‌زایی گفته است افرادی که دست به این کارها می‌زنند “از یک محفل دستور می‌گیرند” و اقدامات آنها “سازمان‌دهی شده است.” او نگفته که منظورش از این محفل چیست اما این سئوال را مطرح کرده که چرا نیروهای امنیتی با این افراد برخورد نمی‌کنند.

آقای هاشم‌زایی گفته است از مجلس “جز این که چند نفر مانند من مصاحبه یا نطق کنند، کار دیگری ساخته نیست.”‌

از زمان انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، نیروهایی که به آنها خودسر گفته شده در سخنرانی شخصیت‌ها و مراسم رسمی اختلال ایجاد کرده‌اند. دامنه این حملات از چهره‌های سیاسی و اجتماعی مخالف و منتقد تا چهره‌های نزدیک به مراکز قدرت از جمله علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی را شامل می‌شود.

در چند سال گذشته، به جز آقای لاریجانی که در قم به سوی او کفش و مهر نماز پرتاب کردند، به علی مطهری، نماینده مجلس هم حمله شده است. سخنرانی‌های حسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی، محمد خاتمی و محمود احمدی‌نژاد، روسای‌جمهوری پیشین هم در این مدت مختل شده‌اند.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.