کرونا در ایران؛ آمار رسمی ابتلا در یک شبانه‌روز از ۱۰ هزار نفر گذشت/ فوت ۴۵۸ بیمار دیگر

دوشنبه, 19ام آبان, 1399
اندازه قلم متن

بر اساس آخرین آمار رسمی کرونا در ایران، تعداد جان‌باختگان در یک شبانه‌روز، بدون تغییر محسوس نسبت به روز گذشته، نزدیک به ۴۶۰ نفر اعلام شد، اما شمار مبتلایان برای اولین بار از ۱۰ هزار نفر در یک روز گذشت.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه ۱۹ آبان اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته با جان باختن ۴۵۸ نفر دیگر از مبتلایان، آمار رسمی کل قربانیان کووید-۱۹ به ۳۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسید.

سیما لاری هم‌چنین از شناسایی ۱۰ هزار ۴۶۳ بیمار جدید خبر داد و به این ترتیب، مجموع کل مبتلایان به کووید-۱۹ به ۶۹۲ هزار و ۹۴۹ نفر در کشور رسید که بالاترین آمار رسمی ابتلا از هنگام شیوع ویروس کرونا در ایران است.

به گفته خانم لاری، ۳ هزار و ۵۷۴ نفر از تازه‌مبتلایان بستری شده‌اند و در حال حاضر ۵ هزار ۵۶۱ نفر از بیماران در «وضعیت شدید» این بیماری و تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

آمارهای رسمی وزارت بهداشت همواره محل تردید و ابهام بوده و آمار واقعی تا چهار برابر آمار رسمی برآورد شده است.

محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران هم به‌تازگی گفت که آمار مرگ‌ومیر «حداقل سه برابر آماری» است که وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

بر اساس اعلام گزارش‌های رسمی، تهران بیشترین آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را دارد و نیمی از جان‌باختگان کرونا در کشور به تهران تعلق دارند.

با وجود هشدار بسیاری از مسئولان و کارشناسان درباره وضعیت کرونا در تهران و لزوم تعطیلی دوهفته‌ای، دولت تاکنون در برابر این درخواست مقاومت کرده،‌ اما در چند مرحله محدودیت‌هایی را از ابتدای آبان‌ماه اعلام کرده است.

بحران کرونا در ایران به اندازه‌ای سازمان‌ها و نهادهای مختلف را درگیر کرده است که سعید خال، رئیس سازمان «بهشت زهرا» در تهران، را نیز به واکنش واداشته و گفته است در تاریخ «۵۰ ساله بهشت زهرا» چنین بحرانی «بی‌سابقه» بوده است.

در حال حاضر به جز استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان، و سیستان و بلوچستان که در وضعیت «نارنجی و زرد» قرار دارند، ۲۷ استان دیگر کشور همچنان در وضعیت «قرمز» به‌سر می‌برند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.