دستکم ۱۳ تجمع اعتراضی برگزار شد

یکشنبه, 19ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن


خبرگزاری هرانا 

روز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه، شماری از دانش آموزان مقطع نهم و دوازدهم تحصیلی دستکم در ۶ شهر از جمله ایلام، همدان، ساوه، بندرعباس، کرمان و نسیم شهر تهران، در مقابل ساختمان آموزش و پرورش شهرهای خود، جمعی از اهالی ۶ روستای بخش غیزانیه اهواز در مقابل ساختمان شرکت آب و فاضلاب خوزستان، گروهی از پاکبانان و کارگران خدمات شهری شهرکرد در مقابل ساختمان شهرداری این شهر، شماری از کیوسکداران تهران در مقابل ساختمان شورای شهر تهران، گروهی از حواله داران شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو) در مقابل ساختمان دادسرای جرائم اقتصادی واقع در تهران، شماری از ساکنین عمدتا زن منطقه حسین آباد کاشمر در منطقه مذکور، تنی چند از کارگران منطقه ۴ شهرداری زنجان در مقابل ساختمان استانداری و همچنین جمعی از سرمایه‌گذاران مسکن و انبوه‌سازان ارومیه در مقابل ساختمان شهرداری این شهر، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، شماری از دانش آموزان مقطع نهم و دوازدهم تحصیلی، در اعتراض به برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری علیرغم شیوع ویروس کرونا، دستکم در ۶ شهر از جمله ایلام، همدان، ساوه، بندرعباس، کرمان و نسیم شهر تهران، در مقابل ساختمان آموزش و پرورش شهرهای خود، تجمعات اعتراضی برپا کردند.

دانش آموزان معترض ضمن سردادن شعارهایی از قبیل “امتحان حضوری، نمی‌خوایم نمی‌خوایم”، خواهان “برگزاری امتحانات نهایی به شیوه مجازی و آنلاین” به جهت پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا و تامین امنیت سلامت خود و شهروندان شدند.

از زمان شیوع ویروس کرونا در ایران، برگزاری امتحانات دانش‌آموزان به صورت حضوری نگرانی‌هایی را برای آن‌ها و خانواده‌هایشان ایجاد کرده است.

لازم به یادآوری است که تجمع دانش آموزان معترض در روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه امسال که دستکم در ۱۴ شهر برگزار شد، در برخی از نقاط با ورود نیروهای انتظامی منجر به خشونت و ضرب و شتم شماری از دانش آموزان شد.




تجمع اهالی ۶ روستای بخش غیزانیه اهواز

به گزارش ایلنا، امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، جمعی از اهالی ۶ روستای بخش غیزانیه اهواز، در اعتراض به کمبود و عدم کیفیت آب شرب منطقه، در مقابل ساختمان شرکت آب و فاضلاب خوزستان واقع در اهواز، تجمع اعتراضی برپا کردند.

این روستاییان می‌گویند: “خط آب شرب این روستاها جدید بوده و نیازمند نصب پمپ در مسیر خطوط برای پمپاژ آب به روستاها است؛ همچنین روستای روزنه، هوره سید یوسف و ابو کبیریه، آب کمتری نسبت به روستاهای دیگر دریافت می‌کنند”.

ساکنین این منطقه بابیان اینکه ما روستائیان به طور کلی در طول هفته ۱۵ ساعت آب داریم، افزودند: مدتی پیش مشکلاتمان را مبنی بر اینکه “خط آب شرب این ۶ روستا نیازمند نصب ۴ پمپ جدید است” به مدیرعامل آبفا پیشین منتقل کردیم، در جواب وعده دادند که ظرف ۱۰ روز آینده این کار انجام خواهد شد، ولی تابحال اقدامی صورت نگرفته است.

یکی دیگر از روستاییان عنوان کرد: مسئولین وقتی قصد بازدید از روستاها را دارند ترفندهایی برای نشان دادن آب شرب پایدار به کار می‌برند؛ به‌طور مثال اگر مسئولی قصد بازدید از روستای روزنه را دارد، آب ۵ روستای دیگر را قطع می‌کنند تا آب در روستای مذکور پایدار شود!

یکی از دهیاران اضافه کرد: مردم این منطقه بیشتر به دام‌پروری مشغول‌اند، هیچ‌کس جوابگو نیست و مسئولین فقط وعده‌های پوچ می‌دهند. آب نیز از کیفیت بدی برخوردار است و اهالی، بیشتر از آب برای مصارف شستشو استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، این روستاییان که سال‌ها از بی‌آبی رنج می‌برند آب شرب خود را عمدتا از طریق تانکر تأمین می‌کنند. همچنین جاده این روستاها از سال ۸۵ بلاتکلیف مانده و آسفالت نشده است.

تجمع پاکبانان و کارگران خدمات شهری شهرکرد

به گزارش تسنیم، امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، گروهی از پاکبانان و کارگران خدمات شهری شهرکرد، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان شهرداری این شهر، دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارگران معترض اهم مطالباتشان را عدم پرداخت مطالبات مزدی و مشکلات صنفی‌ خود عنوان کردند.

یکی از پاکبانان در این خصوص گفت: ما با این حقوق کم و در شرایط بیماری کرونا از صبح تا غروب کار می‌کنیم ولی متاسفانه کسی به حرف ما گوش نمی‌دهد و مشکلاتمان همچنان پابرجا است.

وی ادامه داد: کارگران در این شرایط بد اقتصادی گرفتاری‌های زیادی دارند به طوری که حتی برخی که ماشین دارند پول بنزینشان را ندارد که با آن رفت و آمد کنند.

وی گفت: در حال حاضر بخشی از معوقات ما را پرداخت کردند اما حتی از حقوق اسفندماه هم کمتر است و می‌گویند این مبلغ علی‌الحساب است در صورتی که باید حدود ۴۰ درصد به حقوق‌ها افزوده شود.

یکی دیگر از کارگران گفت: چگونه پول قبوض آب، برق و گاز خود را بدهیم مگر درآمدی جز اینجا داریم که مسئولان شهرداری می‌دانند و ما بی‌خبریم! امیدوارم کسی پیدا شود و حق شهروندی و حقوقمان را به ما برگرداند، چراکه دیگر طاقتی برای خانواده‌های کارگران نمانده است.

وی گفت: شرکتی که توان پرداخت حق و حقوق پاکبانان را ندارد باید از کار برکنار شود چراکه ما هم با سختی زندگی میکنیم و چشم خانواده‌هایمان به همین حقوق ما است.

پاکبانان و کارگران معترض روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه نیز در محوطه شهرداری شهرکرد دست به تجمع اعتراضی زده بودند.

تجمع کیوسکداران در تهران

به گزارش ایلنا، امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، شماری از کیوسکداران تهران، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان شورای شهر تهران، تجمع اعتراضی برپا کردند.

کیوسک داران معترض اهم مطالبات خود را افزایش نرخ اجاره بهای کیوسک‌هایشان عنوان کردند و خواستار ورود شورای شهر به این مساله شدند.

تجمع حواله داران شرکت صنعت خودرو آذربایجان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، گروهی از حواله داران شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو)، در اعتراض به عدم تحویل خودروهای پیش خرید شده به مشتریان، در مقابل ساختمان دادسرای جرائم اقتصادی واقع در خیام شمالی تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

این شهروندان در سال ۹۷ مبلغی را به عنوان پیش پرداخت جهت پیش خرید کردن خودرو به حساب شرکت مذکور واریز کرده اند که علیرغم وعده های مکرر وزارت صمت و شرکت آذیکو جهت پیگیری مطالبات آنها، تاکنون اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

تجمع ساکنین منطقه حسین آباد کاشمر

به گزارش ایلنا، امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، شماری از ساکنین عمدتا زن منطقه حسین آباد کاشمر، در اعتراض به عدم گازکشی این منطقه و خطاب شدن آنها تحت عنوان “حاشیه نشین” از جانب مسئولین، در منطقه مذکور تجمع اعتراضی برپا کردند.

شهروندان معترض در خصوص مطالباتشان عنوان کردند: چرا کسانی که در این شهر و مناطق حومه ویلا سازی کرده اند باید از امتیاز گاز برخوردار باشند ولی ساکنین مستضعف این شهرک که به آنها لقب حاشیه نشین و خارج از محدوده می دهند باید محروم از امتیاز گاز و سایر خدمات باشند.

تجمع کارگران منطقه ۴ شهرداری زنجان

به گزارش تسنیم، امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، تنی چند از کارگران منطقه ۴ شهرداری زنجان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان استانداری، دست به تجمع اعتراضی زدند.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع گفت: حقوق ما توسط پیمانکار واریز نشده و ما از آینده و امنیت شغلی خودمان هراس داریم. شهرداری هیچ نظارتی بر فعالیت های پیمانکار ندارد. هیچ ضمانتی وجود ندارد که در آینده بازهم در زمینه واریز حقوق به مشکل نخوریم.

یکی دیگر از کارگران در این راستا افزود: پولی ندارم و یخچال خانه ما خالی است. ۴۰ روز است که به ما حقوق نداده اند. مشکلات بسیار است و نمی‌دانیم کدامیک را باید عنوان کنیم. بیمه ما به عنوان سختی زیان آور واریز نمی‌شود، امنیت شغلی نداریم، حقوق ما بر اساس طبقه‌بندی واریز نمی‌شود و همه اینها دغدغه‌های ما هستند در حالی که مسئولان شهرداری فقط سکوت می‌کنند.

تجمع سرمایه‌گذاران مسکن و انبوه‌سازان ارومیه

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، شماری از سرمایه‌گذاران مسکن و انبوه‌سازان ارومیه، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان شهرداری این شهر، دست به تجمع زدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.