کرونا جان دست‌کم ۴۰۰ ایرانی دیگر را گرفت، شرایط بهشت زهرا «به شدت بحرانی» است، برای هر تهرانی یک قبر رایگان در نظر گرفته شده

چهارشنبه, 13ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

هم‌زمان با افزایش آمار شیوع و گسترش ویروس کرونا در ایران، ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، شرایط گورستان «بهشت زهرا» را به شدت بحرانی اعلام کرد.

این مسئول، با اشاره به افزایش موارد مرگ و میر، و لبریز شدن بیمارستان‌ها از بیماران کرونایی، تصریح کرد که «چنین وضعیتی تاکنون بی‌سابقه بوده» است.

به گفته خانم خداکرمی، آمار روزانه کفن و دفن در بهشت زهرای تهران اکنون حدود ۴۰۰ جسد است و حجم کار کارکنان دوبرابر شده است.

او همچنین گفت در بهشت زهرا برای هر تهرانی یک قبر مجانی در نظر گرفته شده و اگر خانواده‌ای بخواهد متوفی در قطعه‌های خاص دفن شود باید هزینه‌های آن را پرداخت کنند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت جمهوری اسلامی، در ۲۴ ساعت گذشته دست‌کم چهارصد نفر دیگر در پی ابتلا به کووید ۱۹ جان باختند.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که رقم واقعی آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران، دست‌کم دو برابر آمار رسمی برآورد می‌شود.

بنا بر آمار رسمی، در یک روز گذشته، ابتلای بیش از ۳۹هزار نفر نیز به ویروس کرونا تأیید شده‌است.

خیز تازه شیوع کرونا در ایران در حالی شدت گرفته که واکسیناسیون در کشور به کندی پیش می‌رود و تاکنون تنها کمتر از ۳ میلیون نفر هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

همچنین گفته شد که پیشنهاد دیرهنگامِ تعطیلی کامل کشور به مدت دو هفته، به بررسی بیشتر نیاز دارد و تصمیمی در این زمینه گرفته نشده‌است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.