ایمن‌آبادی: جامعه در حال انفجار است

چهارشنبه, 7ام اردیبهشت, 1401
اندازه قلم متن

 

دیده‌بان ایران: غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: مگر فقط مشکل قالیباف است؟! هزاران قالیباف در کشور وجود دارند. ​​​​​​​مشروح گفت‌وگو با این نماینده اسبق مجلس با سایت دیده‌بان ایران به شرح زیر است.

* آقای جعفرزاده! طی روزهای گذشته با انتشار خبر سفر خانواده محمدباقر قالیباف به ترکیه، انتقادات بسیاری به سوی او روانه شد که البته تا به این لحظه وی هیچ واکنشی نسبت به این ماجرا از خود نشان نداده! به نظر شما آیا توقع عذرخواهی او از مردم توقع زیادی است؟

وقتی دموکراسی کنار گذاشته شود وضعیت همین چیزی می‌شود که می‌بینید. شما با یک نظرسنجی کوچک متوجه خواهید شد که دیگر یک درصد هم نظر مردم برای حاکمیت اهمیتی ندارد. در تمامی جهات حاکمیت بی توجهی به خواست و نظر مردم دیده می‌شود. شما فقط نگاه کنید مجلس ما وارد چه داستان‌هایی می‌شود! اقدامات قوای سه گانه نشان می دهد که این جماعت اصلاً نیازی به رای مردم ندارند. بنده از یکی از همین آقایان پرسیدم که چرا پارک به این زیبایی را زنانه-مردانه کردید او پاسخ داد چون کسی اعتراضی نمی‌کند! سوالی که من دارم این است که بالفرض ما اعتراض هم کردیم اصلاً کسی به اعتراض و خواسته ما اهمیتی می‌دهد؟! الان کی از مردم نظر می‌خواهد؟! زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با وجود شرایط وخیم جنگی تصمیمات مهم کشور را به رفراندوم می‌گذارد! این یعنی این کشور در هر وضعیتی خواست و نظر مردم‌ برایش در اولویت است.

مردم ایران به‌دلیل رفتارهای حاکمیت به یک حالت سِرشدگی رسیده‌اند. دیگر هیچ چیزی برای هیچکس مهم نیست. شما نگاه کنید هر روز قیمت گوشت و مرغ بالا می‌رود، قیمت لبنیات لحظه‌ای افزایش می‌یابد، جالب است جعبه پنیر همان است اما پنیری که در داخلش وجود دارد تقریبا نصف شده است! همه این‌ها نشانه این است که ما دموکراسی نداریم، تنه نظرات استصوابی قطورتر شده و هر روز شاهد افزایش آمار مهاجرت نخبگان هستیم! نخبگان از کشور خارج شده اما بی‌سوادها و پخمه‌گان بر سرکارند.

فکر می‌کنید چرا بقیه مسئولین سکوت کردند؟ چون خودشان هم همینطوری هستند چون این جماعت لاکچری زندگی کردن را دوست دارند. اشرافی‌گری در حاکمیت ایران نهادینه شده است. از سویی دیگر؛ تحمل شنیدن انتقاد را هم ندارند؛ هر مخالفی را سریعاً حذف می‌کنند! ۸۰ نفر را در انتخابات مجلس یازدهم با تهمت های بی پایه و اساس حذف کردند. این جماعت افراد موجه را حذف کردند که اگر این کار را نمی‌کردند الان مجلس طور دیگری اداره می‌شد. اگر این افراد ردصلاحیت نشده بودند الان آقای قالیباف بر روی صندلی ریاست ننشسته بود و جرئت دهن کجی کردن به مردم را نداشت. قالیباف اصلاً خودش را ملزم به عذرخواهی نمی‌داند! مگر قرار است مردم به او رای دهند که نظر مردم برایش اهمیت داشته باشد؟ آقای قالیباف از همین الان رای خود را دارد. وقتی دموکراسی حذف، صدای انتقادها خفه و در دانشگاه‌ها دیوار کشیده شود، مشخص است وضعیت افتضاح خواهد شد بنده به شما قول می‌دهم که تا چندوقت دیگر وضعیت کشور به شدت بحرانی‌ خواهد شد. مردم از همه جهات تحت فشار هستند؛ شما به من بگویید در کدام مورد خواست و نظر مردم اهمیت داشته است؟! دلیلی برای عذرخواهی قالیباف از مردم وجود نداشته و دلیل این امر هم این است که او هیچ نیازی به مردم ندارد. شما زمانی از کسی عذرخواهی می‌کنید که به لحاظ عاطفی و یا چیزهای دیگر به آن شخص نیاز دارید. مگر آقای رئیسی این همه وعده…. داد و شرایط زندگی مردم را غیرقابل تحمل کرد از مردم عذرخواهی کرد؟! جامعه در حال انفجار است.

* پس به نظر شما چاره چیست؟ یعنی نظام در قبال این همه مشکلات مردم چه راهکاری را در پیش بگیرد؟

پاسخ این سوال شما خیلی ساده است. نظام و حاکمیت اگر به مردم برنگردند، دچار تزلزل و با چالش مواجه خواهند شد. امروز مردم احساس می‌کنند که دیگر برای نظام و مسئولان مهم نیستند. دقیقاً شبیه به یک کودکی که می‌بیند دیگر “برای پدر و مادرش اهمیتی ندارد.” فساد، تن فروشی، قاچاق، دزدی، فقر، بیکاری، گرانی و… همه کشور را فراگرفته است. روزگذشته مسئولان همین دولت انقلابی اعلام کردند که تنها ۵ درصد مردم می‌توانند برنج بخورند! کشور ما ۸۵ میلیون جمعیت دارد آن‌وقت نماینده‌های مجلس آن با ۴ هزار رای برای مردم تعیین تکلیف می‌کنند! اصلاً به این افراد می‌توان گفت نماینده «مردم»؟! نماینده‌های مجلس نماینده «مردم» نیستند، نماینده «حاکمیت» هستند!

* شما در بخشی از گفته‌هایتان به این نکته اذعان داشتید که نمایندگان مجلس نماینده حاکمیت‌اند نه مردم! حاکمیت کیست؟ مگر این حاکمیت افرادی غیر از مسئولان نظام جمهوری اسلامی هستند؟

نهادهای خاصی که قدرت را در حاکمیت مدیریت می‌کنند. وابستگی به این نهادها باعث عدم اجرای دموکراسی شده است.

* آقای ایمن‌آبادی! چنین نهادهایی با این حجم از قدرتی که دارند مگر اجازه حضور نماینده‌هایی که مردم تعیین می‌کنند را می‌دهند؟ اگر می‌دادند که شاهد این فضای خفقان نبودیم!

علی مطهری، محمود صادقی و خیلی از افرادی مانند این عزیزان حرف‌هایی می‌زدند که برای حاکمیت به شدت تلخ بود! کور کردن چراغ این‌ها امید مردم را ناامید کرد. شما الان نماینده آزاده در مجلس می‌بینید؟! روز گذشته نامه عدم صلاحیت رئیس جمهور در مجلس فقط یک امضا داشته است! مگر چه اشکالی دارد مجلس از رئیس جمهور انتقاد کند؟! چرا نماینده‌ مجلس از آقای رئیسی نمی‌پرسد که چرا به هیچکدام از وعده‌هایت عمل نکردی؟! در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از زمان دولت سیزدهم به پایان رسیده است؛ یعنی آقای رئیسی یک پنجم راه را رفته! اما نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه شرایط را نسبت به قبل به مراتب ترسناک‌تر و وخیم‌تر کرده است! هر روز کارکنان یکی از مشاغل تحصن و اعتراض می‌کنند! یک روز معلمان، روز دیگر بازنشستگان و.. این زنجیره روز به روز در حال طولانی تر شدن است. تا کسی حرفی می‌زند آقایان داد می‌زنند که دولت قبل فلان و بیسار! من سوالم از این جماعت این است که بالاخره شما آمدید که چکار کنید؟! آقایان دارای قدرت ما نبش قبر نمی‌خواهیم یک کاری برای مردم بکنید. قیمت یک عدد نان باگت ۱۰ هزار تومان شده است! بعد یارانه نانی که آقایان با گستاخی تمام از آن حرف می‌زنند ماهیانه یک عدد است! الان مردم حتی نماینده‌های شهر خودشان را نمی‌شناسند چون می‌گویند ما به این‌ها رای ندادیم!

کسانی در منسب قدرت هستند که اصلاً صلاحیت اداره کشور را ندارند! بنده به شما قول می‌دهم اگر این ردصلاحیت‌ها وجود نداشته باشد ۹۰ درصد این آقایان رنگ کرسی قدرت را نخواهند دید. این جماعت بزرگان کشور را حذف کردند خیلی واضح است وضعیت کشور به اینجا خواهد رسید. نخبگان کشور را در راه آمدن به مجلس قتل عام کردند! باید فضای سیاسی و انتقاد در کشور بازتر شود. چرا هر نظر مخالفی را معاند معنا می‌کنید؟! تا به یک چیزی اعتراض می‌کنیم فریاد می‌زنند که شما از دین خارج شدید، شما ضدانقلاب هستید! مردم وطن خود را دوست دارند اما اعتراض دارند. به‌جای اینکه اجازه صحبت به مردم بدهند در حال زوج و فرد کردن دانشگاه ها هستند! همان چهارتا استادی که جرئت انتقاد کردن و حرف حق زدن را داشتند اخراج کردید، حالا مگر بقیه استادان جرئت انتقاد کردن دارند؟! سریع به نمایندگان مخالف طرح صیانت هشدار دادند که اگر ادامه دهید دور بعد ردصلاحیت خواهید شد!

کشوری که نشود در آن منتقد بود نه تنها پیشرفتی در آن حاصل نخواهد شد بلکه هر روز ویران‌تر خواهد شد! دو شب پیش «امانول مکرون» برای دومین بار رئیس جمهور فرانسه شد، اولین نکته‌ای که بدان تاکید کرد این بود که باید شکافی که در جامعه ایجاد شده را ترمیم کنم! حالا شما وضعیت فرانسه را با ایران مقایسه کنید شما بگویید از زمانی که رئیسی بر سرکار آمده چه بلایی بر سر شکاف اجتماعی افتاده است؟! کشور به دو قسمت سیاه و سفید، انقلابی و غیرانقلابی تبدیل شده است. عده‌ای انگار از سفره انقلاب جا مانده‌اند و فقط در حال چپاول کردن هستند! تنها چیزی که در دولت آقای رئیسی مشاهده می‌شود دعوا کردن بر سر پست و مقام است! ۴ هزار مدیر را خانه‌نشین کردند آن‌وقت شما انتظار دارید که وضعیت مملکت درست شود؟!

* با توجه به این شرایط؛ آیا امکان اینکه این اتفاقات بر انتخابات هیئت رئیسه خرداد ماه تاثیر بگذارد، وجود دارد؟

نمایندگان ما اگر واقعا انقلابی هستند کاری که به ناحق با آقای تاجگردون کردند، باید به حق با آقای قالیباف بکنند و او را از مجلس اخراج کنند. باید عدم صلاحیت قالیباف تایید شود. کسی‌که شانیت نظام را زیر پا می‌گذارد لیاقت حضور در مجلس را ندارد. {……} مردم در فقر و بدبختی دست و پا می‌زنند؛ همین دو روز پیش به یک نانوایی رفتم که صاحب این نانوایی قسم می‌خورد که مردم دیگر توان خرید نان را هم ندارند! مردم پول خرید نان را ندارند آن‌وقت آقای قالیباف دو دستگاه آپارتمان را در ترکیه خریداری می‌کند! باز هم تاکید می‌کنم بنده مخالف خرید و سفر خارجه نیستم اما آقای قالیباف و کسانی مثل او که آن بالا نشسته‌، دور گردنشان چفیه انداخته و مردم را نصیحت می‌کنند اما مخالف آن عمل می‌کنند، حق نشستن بر روی کرسی قدرت را ندارند. همین آقای قالیباف یک روزی مقابل دوربین صداوسیما اذعان کرد که ۳ میلیون پس انداز دارم! {……}نباید اجازه دهیم قالیباف بر روی کرسی قدرت بنشیند! این اولین بار نیست که چنین چیزهایی را از قالیباف می بینیم، اقدامات او در شهرداری تهران، املاک نجومی و …..، نشان از این است که این فرد و خانواده‌اش نه تنها دلسوز مردم نیستند بلکه برای رسیدن به خواسته‌هایشان موقعیت نظام را هم به خطر می‌اندازند.

***

شکایت قالیباف از غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی

پس از انتشار این مصاحبه، قالیباف از غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی شکایت کرده است.

این نماینده پیشین مجلس در توییتر نوشت قالیباف در پی سخنان او درباره سفر ترکیه به جای توضیح شکایت کرده است. ایمن‌آبادی نوشت: دادگاه علنی باشد و به پرونده املاک نجومی و فایل صوتی [سپاه] هم رسیدگی شود.

از: ایران امروز 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.