محصولات جدید اپل؛ از آیفون‌های جدید تا ساعت گران قیمت

یکشنبه, 20ام شهریور, 1401
اندازه قلم متن

تصویری از آیفون ۱۴ پرو که اپل روز چهارشنبه از آن رونمایی کرد

رادیو فردا

شرکت اپل مدل‌های مختلف آیفون ۱۴ را که بسیاری منتظر آن بودند، با امکان تماس اضطراری ماهواره‌ای معرفی کرد. اما مهم‌ترین محصول معرفی شده، پردازنده موبایلی این شرکت است که قوی‌ترین پردازنده موبایلی جهان است.

پردازندهA16 Bionic اپل از لیتوگرافی چهار نانومتری استفاده می‌کند و با این معماری ۱۶ میلیارد ترانزیستور را درون خود دارد. این پردازنده قدرت بالایی در تحلیل داده‌ها برای هوش مصنوعی دارد.

در این تراشه شش هسته‌ شامل دو هسته با کارایی بالا و چهار هسته کم‌مصرف قرار دارد. این پردازنده جدید در برابر پردازنده قبلی اپل با نام A15حدود ۲۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. سرعت این پردازنده حدود ۵۰ درصد از نسل قبلی بیشتر است این پردازنده ادعا شده از تمامی پردازنده‌های موبایلی جهان قوی‌تر است.

آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس

آیفون ۱۴ معمولی، محصولی ۶٫۱ اینچی است که تنها کمی بهتر از آیفون ۱۳ شده است. این گوشی به پردازنده قبلی اپل A15، که تا حدودی بهبود یافته مجهز شده است.

دو دوربین در پشت این محصول قرار گرفته که شامل یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و ۱۲ مگاپیکسلی اصلی است.

دوربین سلفی این گوشی هم ۱۲ مگاپیکسلی است که ادعا شده در شب عملکرد بهتری نسبت به مدل قبلی دارد.

سری آیفون ۱۴

قیمت پایه این محصول ۸۰۰ دلار عنوان شده است.

آیفون ۱۴ پلاس دارای تراشه قدیمی A15 است که تنها کمی بهبود پیدا کرده است اندازه آن ۶٫۷ اینچی است و ادعا شده این محصول مدت بیشتری نسبت به گذشته می‌تواند شارژ نگه دارد.

قابلیت جدید این گوشی‌ها، ارتباط ماهواره‌ای در شرایط اضطراری است.

آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس

آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس از پردازنده جدید اپل استفاده می‌کند. پردازنده A16 که قوی‌‌ترین پردازنده موبایلی جهان است و در اصل قدرت اصلی این گوشی‌ها هم نسبت به رقبا دقیقاً به همین پردازنده مربوط است. اپل بالاخره از رم هشت گیگابایتی در این محصول‌ها استفاده کرده است.

پشت این محصولات سه دوربین قرار دارد. باز در این قسمت شاهد تحول هستیم و دوربین اپل بالاخره از ۱۲ به ۴۸ مگاپیکسل رسیده است. در این بخش رقبا تا ۲۰۰ مگاپیکسل هم رسیده‌اند.

در این دو آیفون جدید سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و ۱۲ مگاپیکسلی در دوربین‌ تله‌فوتو و فوق عریض استفاده شده است. اپل ادعا می کند در نور کم این دوربین‌ها عملکرد بهتری دارند.

آیفون ۱۴ پرو یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی دارد

تغییر مهم دیگر در زبان طراحی است و در پنل جلو، ناچ جای خود را به حفره داده است این حفره‌، دوربین سلفی و سنسورهای مربوط به فناوری تشخیص چهره را در خود جای داده است.

نمایشگر آیفون ۱۴ پرو ۶٫۱ اینچی و مدل پرو مکس ۶٫۷ اینچی است.

مدل پایه آیفون ۱۴ پرو با قیمت ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۴ پرو مکس ۱۰۹۹ دلار قیمت گذاری شده‌اند.

ساعت‌ گران قیمت اپل

اپل واچ اولترا به عنوان ساعت جان سخت اپل معرفی شد در حالی که قیمت آن نزدیک یک آیفون ۱۴ است با باتری بزرگ این محصول می‌تواند تا ۳۶ ساعت با یکبار شارژ کار کند، بدنه این ساعت در برابر ضربه مقاوم توصیف شده است.

نمایشگر این ساعت بزرگ‌تر از دیگر محصولات اپل است و دو هزار نیت روشنایی دارد و بدنه‌ آن از جنس تیتانیوم است این ساعت دارای یک اسپیکر اضافی است تا مکالمه با آن راحت‌تر باشد. اپل واچ اولترا می‌تواند شرایط خطرناک مانند تصادف را شناسایی کند و اخطار ارسال کند.

این ساعت ضد آب و مناسب برای غواصی توصیف شده و به سیستم‌عامل watchOS 9 مجهز است.

 
ساعت و ایرپاد جدید معرفی شده توسط اپل
ایرپاد پرو دو اپل

اپل هدفون بی‌سیم سری ایرپاد پرو دو را معرفی کرد. این محصول دارای پردازنده جدید H2 است که قابلیت حذف‌نویز فعال در آن بهتر انجام می‌شود در این محصول عمر باتری بهتر شده و با هربار شارژ می‌تواند شش ساعت کار کند.

ایرپاد پرو دو ۲۴۹ دلار قیمت دارد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.