حمله دوباره سپاه به احزاب کُرد مخالف جمهوری اسلامی دست‌کم ۹ کشته برجای گذاشت

چهارشنبه, 6ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

در حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به مواضع احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان عراق دستکم ۹ نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر زخمی شدند. این حملات برای چندمین روز پیاپی صورت می‌گیرد.

جمهوری اسلامی ایران از مخالفان کرد خود به‌دلیل حمایت آنان از اعتراضات جاری در ایران خشمگین است.

وزیر بهداشت اقلیم کردستان در گفت‌وگو با رسانه‌ها از جان‌باختن دست‌کم ۹ نفر و زخمی شدن ۳۲ نفر در اثر بمباران روز چهارشنبه ششم مهر سپاه پاسداران علیه دفتر احزاب کرد و همچنین اردوگاه پناهندگان سیاسی ایرانی در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

دولت فدرال عراق نیز اعلام کرد که سفیر ایران در بغداد را برای اعتراض به این حملات موشکی و پهپادی احضار خواهد کرد.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، در بیانیه‌ای گفت: «سفیر ایران در بغداد فوراً احضار می‌شود تا نامه اعتراض‌آمیزی با لحنی بسیار خشن به وی در مورد بمباران‌ها علیه کردستان خودمختار عراق تحویل داده شود».

در این حملات، رسول محمود، خبرنگار رادیو فردا در اقلیم کردستان عراق که در حال پوشش خبری حملات علیه پایگاه‌های احزاب کرد در اقلیم بود نیز زخمی شد.

آقای محمود در حین فیلمبرداری و مصاحبه با یکی از مسئولان حزب دمکرات کردستان ایران در کویسنجق بود که این مکان بار دیگر هدف حمله قرار گرفت.

رسول محمود که خود از ناحیه گوش آسیب دیده و به بیمارستان منتقل شده است، می‌گوید این حمله در مکانی که چندین خبرنگار در آن حاضر بودند، تلفاتی نیز در پی داشته است.

رسول محمود پنج سال پیش نیز در جریان پوشش خبری عملیات آزادسازی موصل از تصرف گروه موسوم به حکومت داعش زخمی شد و یکی از چشم‌های خود را از دست داده است.

یکی از اعضای ارشد حزب کومله به خبرگزاری رویترز گفت چند دفتر این حزب کرد ایرانی روز چهارشنبه هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش سایت کردستان ۲۴، حملات به طور همزمان اردوگاه‌های حزب کومله در اطراف سلیمانیه و حزب آزادی کردستان (پاک) در اطراف اربیل را هدف گرفته‌اند.

رضا کعبی، جانشین دبیرکل حزب کومله زحمتکشان کردستان، به این سایت گفت: «برخی از ساختمان‌های اردوگا‌ه‌ها تخریب شده‌اند».

در همین حال، خبرگزاری دولتی ایرنا اعلام کرد که در این حملات، «از موشک‌های نقطه‌زن ۳۶۰ نیروی زمینی سپاه و همچنین پهپادهای انتحاری موجود در سازمان رزم این نیرو» استفاده شده است.

ایرنا اضافه کرده که این حملات در پاسخ به اعتراضات کنونی در ایران است که این خبرگزاری آن را «آشوب و ناامنی در کشور» توصیف کرده است.

حملات هوایی سپاه پاسداران علیه نیروهای کرد مخالف جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان عراق، از روز دوم مهرماه آغاز شده و به نوشته ایرنا همچنان ادامه خواهد داشت.

مرگ مهسا (ژینا) امینی، دختر ۲۲ ساله کرد سقزی که دو هفته پیش همراه خانواده‌اش برای سفری به تهران رفته بود، اما سه روز پس از بازداشت به‌دست «پلیس امنیت اخلاقی» جان داد، ابتدا موجی از خشم در شهرهای سنندج و سقز در استان کردستان به دنبال آورد.

اعتراضات بلافاصله به بیش از صد شهر در ایران سرایت کرد و شعارهایی با مطالبه سرنگونی کلیت نظام ایران اکنون در محور تظاهرات اعتراضی عنوان می‌شود.

از: ایران امروز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.