افشای جزییاتی از شکنجه از سوی یک معلم زندانی

چهارشنبه, 7ام دی, 1401
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

رسول بداقی، معلم زندانی، در یادداشتی جزییاتی از شکنجه در زندان شامل تهدید خانواده‌ را فاش کرد. هم‌زمان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تاکید کرد واشینگتن به پاسخگو کردن مقام‌ها و نهادهایی که در سرکوب اعتراضات مردم ایران نقش دارند ادامه خواهد داد.

رسول بداقی اما در یادداشت خود نوشت: «گاه صدای یک عربده‌کش به نام بازجو یا مراقبی و زندانبانی عقده‌ای، گاه صدای نرم اما بُرنده‌ یک مامور، همراه با تهدید زن و فرزند، مرگ را در پیش چشم ما زیباتر از شیرین‌ترین لحظه‌های زندگی جلوه‌گر می‌ساخت.»

این معلم زندانی همچنین نوشت: «اینجانب و همکارانم ۱۲۰ روز در چنان وضعیتی در بند ۲۰۹ و ۲۴۰ در زندان اوین به سر بردیم که شب و روز را به سختی از هم تشخیص می‌دادیم. پرسیدن ساعت از یک نگهبان، توهین استخوان‌سوزی را در پی داشت. دیدن یک لبخند از یک همنوع، شنیدن صدای یک انسان، حتی یک پرنده برای ما رویایی شده بود.»

او تاکید کرد: «تهدید همکاران، خانواده، دوستان و زن و فرزند و خویشاوندان کابوسی بود که خواب را از جسم و روح ما ربوده بود.»

این زندانی سیاسی همچنین نوشت: «۱۲۰ روز زیر بمباران توهین، تحقیر، تهمت، دروغ، اتهام و پرونده‌سازی، فحاشی، ارعاب و تهدید، تنهایی و بی‌خبری، روح و روان ما را تبدیل به زباله‌دانی از پس‌مانده‌های ذهن مزدوران بیماری کرده بود که گرگ‌صفت شرف را قی کرده بودند و در عین حال آنچه می‌گفتند برای ما فقط یک شوخی یا تهدید برای عقب‌نشینی از خواسته‌های به حق فرهنگیان و جامعه و دانش‌آموزان بیش نبود، غافل از این که در این ۱۲۰ روز آنان دنبال سناریوسازی بوده و برای بدبین کردن و تفرقه از هیچ دروغی و از هیچ فریبی کوتاهی نکرده بودند.»

به نوشته این معلم زندانی، ماموران «تصاویر گوناگون و بی‌ربط به هم بافته بودند، اتهامات سراسر دروغ بسته بودند. غافل از این که آنان لوله تفنگ تبلیغات فریبکارانه را به سمت خود گرفته‌اند زیرا ذهن مردم جامعه از این دروغ پردازی‌ها اشباع شده است.»

بداقی در ادامه نامه خود نوشت: «در این میان اتهام دروغین گرفتن پول از بیگانگان برای خریدن معترضان خیابانی و خرید سلاح جنگی، شرم‌آورترین توهینی بود که آنان در صدا و سیمای اشغال شده، در حق ما، معلمان و مردم معترض روا داشتند».

انتشار این نامه افشاگر شکنجه در حالی است که در روزهای اخیر کشورهای غربی سرکوب خیزش مردمی در ایران علیه جمهوری اسلامی را محکوم کرده‌اند.

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.