انصراف رضا جاودانی از همکاری با صدا‌و‌سیما؛ «با این اوضاع اقتصادی رمقی برای مردم نمانده»

پنجشنبه, 2ام شهریور, 1402
اندازه قلم متن

 

رضا جاودانی، مجری برنامه‌های ورزشی صداوسیمای جمهوری اسلامی از جمله «گزارش ورزشی» که از سال ۱۳۷۶ با این سازمان همکاری کرده است، در گفت‌وگو با پایگاه خبری-تحلیلی «حرفی‌نو»، کناره‌گیری خود را از این سازمان اعلام کرد. او گفت: «ترجیح می‌دهم در شرایط فعلی با صداوسیما همکاری نکنم.»

جاودانی در ادامه توضیح داد: «اکثر دلایلم برای عدم همکاری با صداوسیما شخصی است اما در شرایط فعلی یک انسان نمی‌تواند نسبت به وضعیت زندگی هم‌وطنانش نیز بی‌تفاوت باشد. اوضاع اقتصادی مردم اصلا خوب نیست و در این شرایط دیگر رمقی برای تماشای برنامه‌های ما ندارند.»

برخی کابران شبکه‌های اجتماعی اما این واکنش و رفتار جاودانی را دیرهنگام دانستند و خطاب به او نوشتند که دیر آمدی آقای جاودانی!

خداحافظی به دلیل حمایت از مردم؟

رضا جاودانی در حالی از حضور در صداو‌سیما و اجرای برنامه‌های ورزشی انصراف داده است که در ماه‌های گذشته مجری‌های متعددی عطای حضور در صدا‌و‌سیما را به لقایش بخشیدند یا به دلیل حمایت از مردم پیش و پس از آغاز خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی، برنامه‌های خود را از دست دادند.

مشهورترین مجری دور افتاده از صدا‌و‌سیما، عادل فردوسی‌پور است. برنامه ۹۰ به کارگردانی و مجری‌گری او در اسفند ۱۳۹۷ ناگهان تعطیل شد. او تا پایان فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ فوتبال اروپا، همچنان تهیه‌کننده برنامه فوتبال ۱۲۰ از شبکه ورزش بود اما به دلیل حمایت گسترده و آشکار از دانشجویان معترض در جریان خیزش انقلابی مردم ایران، فوتبال ۱۲۰ هم برای همیشه تعطیل شد.

اما باربد بابایی، پیمان شیخی و مجید غضنفری در مهر ۱۴۰۱ و در شروع خیزش انقلابی مردم ایران در حمایت از معترضان از حضور در تلویزیون کناره‌گیری کردند.

باربد بابایی نوشت: «در هیچ برنامه‌ای اجرا نخواهم داشت تا زمانی که مردم سرزمینم حال دلشان خوش باشد و خوشحال باشند.»

دوگانه رشیدپور-شهبازی

از سوی دیگر اما در حالی که ماه‌ها پیش گفته شده بود رضا رشیدپور، مجری مشهور تلویزیون، ممنوع‌التصویر شده است، موضع‌گیری‌های او در جریان خیزش انقلابی مردم ایران و انتقادات مختلف، عاملی برای مخالفت با بازگشتش به تلویزیون شد. در هفته‌های گذشته، پروژه بازگشت رشیدپور به عنوان یکی از مجری‌-سلبریتی‌های قدیمی صدا‌وسیما، با بلوای بزرگی همراه شد.

در حالی است که صداو‌سیما با بحران مخاطب مواجه است، محمدرضا شهبازی، مجری یکی از برنامه‌های نفرت‌پراکن آن که با ادعای طنز، به ریشخند و تمسخر موضوعات مشغول است، در واکنش به بازگشت رشیدپور و محمدرضا گلزار، با جنجال‌آفرینی بسیار کناره‌گیری کرد و سپس با حمایت پیمان جبلی، رییس سازمان صدا و سیما، به اجرا برگشت.

این در حالی است که گفته شد برنامه او تنها پنج درصد مخاطب داشته است.

فرزاد حسنی و دیگران

علاوه بر این ماجراها، داوود عابدی، مجری و گزارشگر ورزشی صداو‌سیما هم در اواخر آبان ۱۴۰۱ از صدا و سیما خداحافظی کرد.

همسر او، المیرا شریفی‌ مقدم، از معدود مجری‌های صداو‌سیما که انتقاداتی به وضع موجود می‌کند نیز تاکنون چند بار مجبور به خداحافظی از جام‌جم شده اما بازگشته است.

فرشاد محمدی‌مرام، گزارشگر فوتبال هم مدتی پیش از ادامه گزارش‌گری در صدا‌وسیما انصراف داد.

نجم‌الدین شریعتی، مجری برنامه‌های مذهبی صداوسیما هم در مرداد ۱۴۰۱ از این سازمان خداحافظی کرد.

اما قدیمی‌ترین اخراج از تلویزیون به ماجرای فرزاد حسنی بر می‌گردد. او با انتقاد از رفتار «گشت ارشاد» با مردم در گفت‌وگو با احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی وقت تهران در روز ۳۰ تیر سال ۸۶ کنار گذاشته شد؛ هر چند که از آن به بعد، برنامه‌های رادیویی مختلفی را تهیه و اجرا کرد و دو سال (۹۱ و ۹۳) نیز مجری برنامه نوروز و تحویل سال بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.