محمد باقری: گروه‌های مخالف حکومت ایران در خاک عراق باید خلع سلاح کامل شوند

یکشنبه, 16ام مهر, 1402
اندازه قلم متن

محمد باقری: گروه‌های مخالف حکومت ایران در خاک عراق باید خلع سلاح کامل شوند

اعضای گروه شبه نظامی پ.کا.کا

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی خواستار خلع سلاح کامل گروه‌های مخالف حکومت ایران در خاک عراق شد.

محمد باقری روز شنبه ۱۵ مهر در دیدار با وزیر کشور عراق، عبدالامیر کامل الشمری، انتقال و خلع سلاح کامل این گروه‌ها در خاک عراق را بخشی از توافق امنیتی میان دو کشور برشمرد.

مقام‌های بغداد بتازگی اعلام کرده بودند که گروه‌های کُرد ایرانی را از مرزهای مشترک اقلیم کردستان عراق با ایران به اردوگاه‌های دور از مرز منتقل کرده‌اند.

مقام‌های جمهوری اسلامی و عراق در اسفندماه ۱۴۰۱ با امضای توافقی امنیتی اعلام کردند که قصد دارند مرزهای اقلیم کردستان عراق را مستحکم کنند.

حکومت ایران اعلام کرده بود که بغداد متعهد شده است که گروه‌های مخالف مسلح در اقلیم کردستان عراق را خلع سلاح کند، پایگاه‌های آنها را ببندد، و آنها را تا پیش از ۲۸ شهریور به نقاط دیگر منتقل کند.

جمهوری اسلامی ادعا می‌کند که حضور گروه‌های اپوزیسیون مسلح کُرد در نزدیکی مرز دو کشور تهدیدی امنیتی برای ایران بشمار می‌رود و بارها به مواضع أحزاب کُرد ایرانی در عراق حمله کرده‌است.

أحزاب کُرد این اتهامات را رد کرده و می‌گویند هیچگاه از خاک عراق برای انجام فعالیت نظامی علیه جمهوری اسلامی استفاده نکرده‌اند.

پیشتر، آرش صالح، نماینده حزب دموکرات کردستان ایران در گفتگو با بخش فارسی صدای آمریکا، حضور أحزاب کُرد در خاک عراق را سیاسی و غیرنظامی خوانده بود.

از: صدی آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.