۱۹۵ نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی: حجاب از مهمترین محورهای “تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام اسلامی”

یکشنبه, 25ام خرداد, 1393
اندازه قلم متن

سایت ملیون ایران:  همان نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در مقابل فجایع و سیاست های خانمان بربادده دوران احمدی نژاد و فساد فراگیر حاکم بر جامعه و ناپدید شدن میلیاردها دلار از سرمایه های عمومی، علاوه بر ۳۵ سال جنایت و زیر پا گذاشتن حقوق مردم، سکوت اختیار نمودند، امروز  پس از آغاز صفحه فیس بوکی “آزادی های یواشکی” که طی آن زنان ایران مخالفت خود را با حجاب اجباری در جمهوری اسلامی نشان میدهند، عرصه جدیدی برای اعلام وجود یافته اند.

متن خبر از رادیو فردا:

راه افتادن صفحه فیس‌بوکی آزادی‌های یواشکی بحث درباره حجاب در ایران را تشدید کرده است

۱۹۵ نماینده مجلس ایران در بیانیه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهوری، خواهان پیگیری جدی مسئله حجاب شده‌اند و نسبت به “پیامدهای جبران‌نشدنی” بی‌توجهی به این موضوع هشدار داده‌اند.

امضاکنندگان این بیانیه که متن آن در سایت خانه ملت (خبرگزاری مجلس شورای اسلامی) منتشر شده، “تلاش برای تغییر سبک زندگی مردم ایران در موضوع عفاف و حجاب” را به عنوان یکی از مهمترین محورهای “تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام اسلامی” مطرح کرده‌اند.

این نمایندگان با اشاره به “قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب” مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، از رئیس جمهوری ایران خواسته‌اند تا “مسئله را با جدیت پیگیری و دستورات لازم را برای اجرای جدی قانون” صادر کند.
در هفته های اخیر بحث درباره مسئله حجاب و شیوه زندگی خصوصی و اجتماعی مردم با هشدار حسن روحانی درباره “دخالت در زندگی مردم” و واکنش مخالفان و منتقدان او شدت گرفته است.

راه افتادن صفحه فیس‌بوکی آزادی‌های یواشکی که در آن زنان ایرانی عکس‌های بدون حجاب خود را منتشر می کنند، از دیگر دلایل بالا گرفتن بحث‌ها درباره حجاب بوده است.

‘بهشت با شلاق’

آقای روحانی در یک سخنرانی در روز شنبه (۳ خرداد) گفت: ” این‌قدر در زندگی مردم مداخله نکنید، ولو به خاطر دلسوزی. بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد.”

هشدار حسن روحانی درباره دخالت نکردن در زندگی مردم با واکنش منتقدان او روبرو شد

این اظهارات موجی از واکنش منفی منتقدان سیاست‌های اجتماعی و فرهنگی دولت را در پی داشت.

احمد خاتمی، امام جمعه تهران، گفت که رسالت حکومت دینی این است که “جاده بهشت را صاف کند، ماموریتش هم این است وظیفه دارد جاده را هموار کند برای بهشتی شدن مردم”.

احمد علم‌الهدی هم در نماز جمعه مشهد، با سخنان آقای روحانی مخالفت کرد و گفت که “شلاق که سهل است، با همه قدرت جلوی کسانی که مانع بهشت رفتن مردم شوند خواهیم ایستاد.”

در اظهارنظری دیگر غلامعلی حداد عادل، نماینده مجلس ایران، خواهان پرداخت ‘یارانه حجاب’ برای تشویق استفاده از پوشش اسلامی شد و هشدار داد که چندگانگی سیاست‌ها درباره حجاب “اقتدار نظام را از بین می‌برد.”

با وجود این انتقادها، آقای روحانی باز هم بر مواضع خود تاکید کرد و در واکنش گفت: ” برخی بیکار و دچار توهمات هستند و مدام غصه دین و آخرت مردم را می‌خورند، نه دین را می‌دانند چیست و نه می‌دانند آخرت چیست، اما همیشه غصه آخرت را می‌خورند.”

اکنون نمایندگان مجلس ایران در بیانیه خود هشدار داده‌اند که عدم پیگیری در امر گسترش عفاف و حجاب “ممکن است کشور را با چالش‌های گسترده‌ای در عرصه مهم فرهنگ عمومی در بستر خانواده‌ها مواجه کند که البته پیامدهای آن نیز جبران‌ناشدنی است.”


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید