اسرائیل ۱۸ نفتکش جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرد

جمعه, 26ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن
ایران وایر 
 
دفتر ملی مقابله با تامین مالی تروریسم اسرائیل همچنین اعلام کرده که نیروی قدس سپاه پاسداران درآمدهای حاصل از حمل نفت این نفتکش‌ها را برای «تامین مالی و تقویت سازمان‌های تروریستی از جمله حزب‌الله و حماس» استفاده می‌کند.
دفتر ملی مقابله با تامین مالی تروریسم اسرائیل همچنین اعلام کرده که نیروی قدس سپاه پاسداران درآمدهای حاصل از حمل نفت این نفتکش‌ها را برای «تامین مالی و تقویت سازمان‌های تروریستی از جمله حزب‌الله و حماس» استفاده می‌کند.
 

در یک اقدام کم‌سابقه، «یوآو گالانت»، وزیر دفاع اسرائیل تحریم‌هایی را بر ۱۸ نفتکش اعمال کرده است که اسرائیل می‌گوید توسط نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تأمین مالی گروه‌های تروریستی حزب‌الله و حماس استفاده می‌شوند.

بنا بر گزارش خبرگزاری‌های اسرائیل، دفتر ملی مقابله با تامین مالی تروریسم اسرائیل روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم این نفتکش‌ها در راستای کارزار اقتصادی اسرائیل علیه سازمان‌های تروریستی «از جمله نیروی قدس، حزب‌الله و حماس» است و به تایید وزیر دفاع اسرائیل، رسیده است.

دفتر ملی مقابله با تامین مالی تروریسم اسرائیل همچنین اعلام کرده که نیروی قدس سپاه پاسداران درآمدهای حاصل از حمل نفت این نفتکش‌ها را برای «تامین مالی و تقویت سازمان‌های تروریستی از جمله حزب‌الله و حماس» استفاده می‌کند. بنا بر این بیانیه، محموله‌های نفتی این ۱۸ نفتکش، سهمیه‌ای است که جمهوری اسلامی برای سپاه قدس در نظر گرفته است و سپاه پاسداران با دور زدن تحریم‌های بین‌المللی و نقض قوانین ایمنی دریایی و محیط زیست آن را به بازارهای خارجی منتقل می‌کند.

این تحریم‌ها در شرایطی وضع شده‌اند که نگرانی‌ها از گسترش جنگ غزه در خاورمیانه بالا گرفته است. پس از ترور رهبر سیاسی حماس در تهران، مقامات جمهوری اسلامی بارها اسرائیل را تهدید به اقدام تلافی‌جویانه کردند و اسرائیل نیز تاکید کرده پاسخ سختی به هر حمله از جانب ایران و گروه‌های نیابتی خواهد داد. در همین حال تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش سطح تنش در منطقه و آتش‌بس در غزه در جریان است.

پیش از این، سه مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران به خبرگزاری رویترز گفته‌ بودند تنها دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه، حکومت ایران را از اقدام تلافی‌جویانه در پاسخ به ترور هنیه باز خواهد داشت. رویترز این موضوع را نشان‌دهنده نوعی عقب‌نشینی جمهوری اسلامی از مواضع پیشین دانسته بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.