رییس کل دادگستری استان اصفهان خبر داد: اختلاس های میلیاردی در اصفهان هم برملا شد

سه شنبه, 2ام تیر, 1394
اندازه قلم متن

pul

قدس آنلاین: رییس کل دادگستری استان اصفهان از اختلاس ۴۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در یکی از شعب پست بانک اصفهان خبر داد و افزود: این اختلاس توسط دو نفر از کارمندان این پست بانک انجام شده بود که متهمان شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، احمد خسروی وفا از رسیدگی به ۸۰۰ هزار پرونده در سال ۹۳ توسط دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان اصفهان خبر داد و گفت: ۶۰۰ هزار پرونده در دادگستری و ۲۰۰ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با اشاره به کشف پرونده فرار مالیاتی به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان، اظهار کرد: فردی که حسابدار چند شرکت در اصفهان بود با جعل فاکتور و اسناد و همچنین همکاری چند تن از کارمندان اداره مالیات از پرداخت حق مالیات ۳۰۰ میلیارد تومانی فرار کرده بود که با تلاش دستگاه قضایی استان شناسایی، دستگیر و پرونده وی در حال رسیدگی است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان همچنین به پرونده اسیدپاشی اصفهان اشاره کرد و افزود: مسئله اسیدپاشی پرونده روز ما است و از همان ابتدا برای آن یک بازپرس ویژه و زبده انتخاب کردیم اما متاسفانه به دلیل پیچیدگی های خاص این پرونده، در حال حاضر متهم شناسایی نشده است.

وی با تاکید بر این که تا به نتیجه رسیدن پرونده اسیدپاشی این موضوع از دستور کار دادگستری خارج نخواهد شد، تصریح کرد: مردم شریف استان اصفهان مطمئن باشند این پرونده فراموش نمی شود و قول می دهیم پیگیری های خود را ادامه دهیم.

احمد خسروی وفا همچنین پرده از اختلاس ۴۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در یکی از شعب پست بانک اصفهان برداشت و افزود: این اختلاس توسط دو نفر از کارمندان این پست بانک انجام شده بود که متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

رییس کل دادگستری استان اصفهان با انتقاد از برخی بانک های استان که با شرایطی نامطمئن تسهیلات ارائه می‌دهند، خاطرنشان کرد: بعضی از بانک ها در سال های گذشته بدون اخذ وثیقه مناسب وام‌های میلیاردی ارائه کرده اند و در حال حاضر به دلیل عدم پرداخت اقساط توسط وام گیرندگان، بانک ها دچار مشکل شده اند.

وی عمده پرونده های تشکیل شده در دادگاه های استان را مربوط به جرائمی نظیر سرقت، ضرب و جرح، توهین، صدور چک بلامحل و خیانت در امانت دانست و گفت: بخشی از پرونده ها نیز به تصادفات، اختلافات آب و حوزه اراضی و بخشی دیگر به مسائل حقوقی مانند اختلافات خانوادگی، مطالبه وجه چک و مطالبه خسارت ارتباط دارد؛ ضمن این که ۱۹هزار و ۳۷ پرونده مربوط به مواد مخدر است.

احمد خسروی وفا اظهار کرد: بیشتر پرونده های موجود در دادگستری استان مربوط به سال گذشته و سال جاری است و بخش عمده پرونده های سال های ۹۱ و ۹۲ رسیدگی و مختومه شده اند.

رییس کل دادگستری استان اصفهان بهبود کیفیت و سرعت رسیدگی به پرونده های قضایی را در گرو افزایش تعداد قضات دانست و گفت: در دو سال اخیر ۱۰۰ قاضی به استخدام دستگاه قضایی استان درآمده اند که بدون شک تاثیر مثبتی در روند دادرسی دارد.

وی یکی دیگر از ابزارهایی که در روند دادرسی پرونده های قضایی استان تاثیرگذار است را افزایش تعداد شعب رسیدگی و نظارت عنوان کرد و افزود: در حال حاضر میانگین تعداد پرونده هایی که به طور روزانه رسیدگی می شوند بین ۷ تا ۸ پرونده است؛ البته در راستای بهبود سرعت دادرسی، دستگاه قضایی استان به سیستم الکترونیکی «سمپ» متصل است و تمام اقدامات در این سیستم ثبت شده و باعث دقت و سرعت کارها می شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.