ادامه اعتراضات کارگری، اخبار و گزارشات

سه شنبه, 24ام آذر, 1394
اندازه قلم متن

kargar-petrochiemi

ادامه اعتراض کارکنان پتروشیمی های واگذار شده به بخش خصوصی با تشکیل زنجیره انسانی!

صبح امرز۲۳آذر،بیش از۱۵۰۰نفرازکارکنان پتروشیمی های واگذار شده به بخش خصوصی باتشکیل زنجیره انسانی درماهشهروعسلویه به اعتراضشان نسبت به مصوبه پنهانی دولت در زمینه قطع رابطه استخدامی شرکت های واگذار شده پتروشیمی به بخش خصوصی، وضعیت نامعلوم شغلی و….ادامه دادند.

***
تجمع کارکنان پتروشیمی بندرامام درماهشهر

اتحادیه آزاد کارگران ایران : از امروز صبح بوقت اداری پرسنل رسمی پتروشیمی بندرامام درمقابل درب اصلی این مجتمع بزرگ درادامه اعتراض به سیاست های تغییرموقعیت وجایگاه پرسنلی ومتزلزل کردن امنیت شغلی شان دست به تجمع گسترده زدند.
طبق اخبار رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران کارکنان شش واحد پتروشیمی تحت پوشش وزارت نفت در منطقه ماهشهر در روزهای اخیر در اعتراض به تغییراتی که وضعیت وموقعیت شغلی شان را بخطر میاندازد دست به تجمع و اعتراض زده اند.

این پرسنل رسمی صنعت پتروشیمی همچون سایر کارکنان وزارت نفت ازامکاناتی که سالیان دراز در این وزارتخانه وجود داشته با امنیت شغلی بالاتر نسبت به سایر بخشهای تولیدی جامعه بهره مند بوده اند که اخیرا” با سیاست تغییرات اساسی درخارج کردن این همکاران از شمولیت قوانین ومقررات و مزایای وزارت نفت بشدت ناراضی و معترض شده اند.

مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی (NPC) در روند خصوصی سازیهای مرسوم پس از انقلاب که نتایج تلخ وزیانبارش را برای طبقه کارگردیده ایم، با ایجاد یک کارتل منطقه ای تحت عنوان “شرکت هلدینگ خلیج فارس” متشکل از پتروشیمی های منطقه ماهشهر شامل پتروشیمی های اروند، بوعلی سینا، خوزستان، تندگویان وپتروشیمی بندرامام که درآمدزائی بالائی دارند همراه با چندپتروشیمی در منطقه عسلویه ازجمله پتروشیمی مبین و پتروشیمی جم ، دست به این تغییرات اساسی زده که در این راستا حدود شش هزار نفر از کارکنان رسمی این مجتمع ها را از پوشش شرایط ومزایای استخدامی وزارت نفت خارج کرده ووضعیت آنان را در موقعیت متزلزل و غیر شفافی قرار داده است.

این کارکنان ازچندماه پیش نیز در اعتراض به این تغییرات و ادامه این وضعیت دست به اعتراض زده و اخیرا” با تحریم غذای رستوران های مجتمع به اعتراض خود ابعاد بیشتری دادند.

و اکنون با تجمع در مقابل درب ورودی مجتمع پتروشیمی بندرامام اعتراض خودرا جدی ترگسترش داده اند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران

***
اعتصاب کارگران نیروگاه رامین ویس دراعتراض به وضعیت استخدامی وکاهش حقوقشان!

کارگران نیروگاه رامین ویس با اعتصاب در روزهای اخیر از وضعیت کاری خود ابراز نارضایتی کردند و خواستار بهبود آن شدند.

کارگران معترض می گویند از مدتی پیش در ارتباط با نوع استخدامی خود معترض بودند و مزایای پرداختی به آنان از جمله سختی کار و مزایای شغلی آنان به شدت کاهش یافته است.

به گزارش ۲۳آذرباوی نیوز،کارگران نیروگاه رامین ویس با اعتصاب در روزهای اخیر از وضعیت کاری خود ابراز نارضایتی کردند و خواستار بهبود آن شدند.

کارگران معترض می گویند از مدتی پیش در ارتباط با نوع استخدامی خود معترض بودند و مزایای پرداختی به آنان از جمله سختی کار و مزایای شغلی آنان به شدت کاهش یافته است.

کارگران معترض خواستار پرداخت حقوق آنان بر اساس قانون کار و تامین اجتماعی شده اند.

کارگران واحدهای نیروگاه رامین در روزهای اخیر در اعتراض به ادامه این وضعیت دست به اعتصاب زده و خواستار گفتگوی نمایندگان آنان با مسوولان ارشد نیروگاه شدند.

نیروگاه رامین ویس به عنوان بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور از سال ۵۸ راه اندازی شد و ۵۴ درصد برق خوزستان و چهار درصد برق کشور را تامین می کند.

این نیروگاه با شش واحد نیروگاهی ظرفیت تولید یک هزار و ۸۵۰مگاوات انرژی را دارد که پارسال ۱۱میلیون و ۶۹۴هزار و ۳۷۴ مگاوات ساعت برق تولید کرد.

نیروگاه رامین ویس در کیلومتر ۲۵ جاده اهواز ـ ملاثانی در نزدیکی رودخانه کـارون و شهر “ویس” در شهرستان باوی و در شمال شرقی اهواز قرار داردو بالای هزار و ۸۰۰ نفر پرسنل دارد.

***
بیستمین روز اعتصاب اعتصاب غذای معلم زندانی محمود بهشتی لنگرودی

آدینه بیگی همسر محمود بهشتی درخصوص خواسته های همسرش اظهار داشت: آقای بهشتی فعلا درخواست توقف اجرای حکم را دارند تا زمانی که در یک دادگاه صالحه به اتهاماتی که در سال ۸۹ به وی منتسب شده است رسیدگی شود و بررسی کنند که آیا مستندی برای اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت برای ایشان به عنوان یک معلم وجود دارد یا خیر؟
بیگی در مورد آخرین وضعیت جسمانی همسرش گفت: ایشان در روز بازداشت ۶۱/۵ کیلوگرم وزن داشته اند . پیشتر نیز اعتصاب غذای خشک داشته و در پنجم آذر ماه مجددا دست به اعتصاب غذا زدند؛ در حال حاضر وزن وی به ۵۳ کیلوگرم رسیده و فشار خون او برای دو بار افت کرد که به ایشان سرم وصل کردند. هم اکنون نیز در اعتصاب غذای ” تر ” بسر می برند .

***
نگرانی سندیکای کارگران شرکت واحد از وضعیت جسمانی معلم زندانی محمود بهشتی لنگرودی

سالهاست که آموزگاران همانند دیگر کارگران و اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی برای رسیدن به خواسته های حداقلی خود به زندان می روند و آزار و اذیت می شوند و با توجه به بی عدالتی در حق مزد بگیران و زحمت کشان جامعه دامنه اعتراضات آنها بیشتر شده و متاسفانه با خواسته های بحق آنها برخورد پلیسی امنیتی قضایی می شود.

فعالان صنفی معلمان رسول بداقی و عبدالرضا قنبری سال ها در زندان بسر می برند و در ماه های گذشته اسماعیل عبدی، علی اکبر باغانی، علیرضا هاشمی و محممود بهشتی لنگرودی به دلیل دفاع از حقوق معلمان دستگیر و زندانی شده اند. در حالیکه رسیدگی پرونده متهم به دزدی و اختلاس از سازمان تامین اجتماعی بیش از یکسال است به هیچ نتیجه ای نرسیده است کارگران و معلمان در دادگاه های چند دقیقه ای محکوم به زندان های طولانی می شوند و شاهد آن بوده ایم که محمود بهشتی لنگرودی به همین ترتیب به نه سال زندان محکوم شد شده است و در اعتراض به این حکم هجده روز است در اعتصاب غذا بسر می برد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خواهان حفظ سلامتی محمود بهشتی لنگرودی است و با یاد آوری اینکه حفظ جان زندانی با مسئولان قضایی می باشد ضمن حمایت از مطالبات بحق ایشان، خواهان آزادی بی قید و شرط او و دیگر معلمان و کارگران دربند می باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

***
تجمع کارگران حمل و نقل پالایشگاه آبادان دراعتراض قراردادسفیدامضا برای دومین روزمتوالی!

نزدیک به ۸۵ کارگر بخش حمل و نقل پالایشگاه آبادان صبح امروز برای دومین روز در اعتراض به شیوه تنظیم قراردادهای جدید کاری خود از سوی پیمانکار تجمع کردند.تجمع امروز در مقابل ساختمان منطقه آزاد اروند برپا شده است.

به گزارش۲۳آذرایلنا، روز گذشته نیز کارگران معترض پس از اجتماع در مقابل محدوده درب ورودی شماره ۱۸ پالایشگاه آبادان در مقابل ساختمان سازمان منطقه آزاد اروند تجمع کرده بودند.

بنابهمین گزارش،به دنبال این اقدام اعتراضی روز گذشته کارگران پیمانکاری پالایشگاه آبادان «جواد سعدون زاده» از نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی در جمع معترضان حاضر شده و به آنها وعده می دهد که مشکل آنها را به رئیس اداره کار منطقه آزاد اروند منتقل خواهد کرد.

این کارگران میگویند: در همین رابطه از ساعت دو تا ساعت چهار بعد از ظهر روز گذشته جلسه دیگری با حضور رئیس اداره کار منطقه آزاد اروند و پیمانکار حمل و نقل پالایشگاه آبادان برگزار شد که بدون نتیجه خاتمه یافت.

به گفته آنها دلیل بینتیجه بودن این جلسه خودداری پیمانکار از تغییر قراردادهای جدید کار بوده است.

به گفته کارگران معترض واحد حمل و نقل پالایشگاه آبادان پیمانکار جدید متن قراردادهای جدید آنها را بصورت سفید امضا تنظیم کرده است.

***
مطالبات کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ومردم بافق و وقت کشی دولت!

روز گذشته، هفتمین جلسه کارگروه پیگیری مطالبات کارگران سنگ آهن بافق بدون حضور استاندار یزد و با حضور فرمانداربافق، اعضای شورای شهر و مدیر عامل شرکت سنگ آهن برگزار شد.

به گفته کارگران این واحد معدنی این جلسه نتیجه مشخصی در برنداشت و تنها در آن گزارشی از روند پیگیری مطالبات مردم بافق و کارگران سنگ آهن ارائه گردید.

به گزارش۲۳آذر ایلنا، روز گذشته هفتمین جلسه کارگروه پیگیری مطالبات کارگران سنگ آهن بافق، با حضور مقامات شهر و بدون حضور استاندار یزد برگزار گردید.

از قرار معلوم، هنوز تکلیف ۵. ۲۸ درصد سهام سنگ آهن بافق مورد مناقشه بخش خصوصی و کارگران و همچنین ۵. ۷۱ درصد که جهت رد دیون قرار بود به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شود، مشخص نشده است.

علاوه بر این، در آخرین جلسه شورای تامین شهر بافق که در ششم شهریور سال گذشته برگزار شد، مصوب شد ۱۵ درصد از سهام واگذاری به صندوق بازنشستگی فولاد به شهر بافق واگذار گردد که هنوز تکلیف آن نیز روشن نشده است.

به گفته فعالان کارگری بافق؛ در جلسه شهریورماه شورای تامین استان یزد قرار بود پیگیری قضایی ۹ کارگری که پیشتر در جریان اعتراضات سال گذشته معدن بافق بازداشت شده بودند در دستور کار قرار بگیرید که با وجود وعدههای مسئولان هنوز محقق نشده و دستکم تاکنون پیگیری قضایی در مورد برخی از این کارگران هنوز ادامه دارد.

***
اعتراض کارگران کشت و صنعت مهاباد نسبت به عدم پرداخت مطالبات وبلاتکلیفی شغلیشان!

بعد از بیست روز از برگزاری مزایده، کارگران کشت و صنعت چشم انتظار احقاق حقوقشان هستند.

مزایده ای که به گفته مطلعین، مدیریت این واحد تولیدی توان مالی پرداخت هزینه های اعتراض به آن را نداشته است. اما کارگران کشت و صنعت به این مزایده معترض هستند.

به گزارش۲۳آذرمُکریان، یکی از کارگران این مجموعه گفت: آقای سیمینبیل که پیمانکاری کاشت نهال و ایجاد فضای سبز و محوطه سازی کشت و صنعت مهاباد را بر عهده داشته است، باارائه اسنادی به دادگاه توانست قبل از همه طلبکاران حکم توقیف اموال شرکت را بگیرد و به عنوان خریدار اصلی و با پیشنهاد مبلغ بسیار پائین تر از ارزش واقعی مجتمع، برنده مزایده و صاحب آن شود. هرچن شایعات زیادی در خصوص ارتباط ایشان با مدیریت سابق وجود دارد، اما اینها به ما ارتباطی ندارند ما دنبال دریافت حق خودمان هستیم.

این کارگر که خود یکی از طلبکاران شرکت نیز محسوب می شود در ادامه افزود: مطالبات کارگران کشت و صنعت علاوه بر پرداخت حقوق معوق شامل پرداخت حق بیمه و پاداش بازنشستگی و … می شود. مطالباتی که بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان است. البته باید وامهای چند میلیاردی بانک ها و ۵ و نیم میلیارد تومان طلب مرغداران را به مجموعه تعهدات انجام نشده مدیریت اضافه کرد.

وی با اشاره به این موضوع که از ابتدای مهرماه جاری این مجتمع در اختیار امین اموال قرار گرفته گفت: کارگران با رایزنی های فراوان و به کمک امین اموال تحت نظارت دادگستری سه بخش این مجتمع را دوباره فعال کردند، کشتارگاه صنعتی مرغ و احشام و سردخانه زمزم حدود دوماهی است دوباره فعال شده اند و کارگران به مدیران شهرستانی نشان دادن که در دو ماه می توانند به اندازه دو سال آنها فعالیت کنند. هرچند در این دوماه کارگران با دریافت حقوق بسیار کم و اندکی که از فعالسازی دوباره مجتمع می گیرند رضایت آنچنانی ندارند اما واقعا چاره دیگری برایمان نمانده است.

وی در خصوص چگونگی پرداخت قبوض آب و برق و گاز مجتمع هم گفت: متاسفانه انشعابات برق و گاز شرکت به دلیل عدم پرداخت قطع شده بودند که با رایزنی های صورت گرفته و مساعدت فرماندار شهرستان این بدهی ها قسط بندی شدند و دوباره چرخ کشت و صنعت مهاباد به حرکت در آمد.

وی درباره آینده کاری اش در کشت و صنعت می گوید: متاسفانه ما هیچ آینده روشنی پیش رویمان نمی بینیم، بعد از حدود بیست روز از برگزاری مزایده هنوز سردرگم و بلاتکلیف هستیم، صاحب جدید مجتمع قول چندانی در خصوص پرداخت مطالبات معوق ما نداده است، اما امیدمان را از دست نداده ایم و تا احقاق حقوقمان به فعالیت ادامه خواهیم داد.

بنابهمین گزارش، مجموعه کشت و صنعت مهاباد با چهار شرکت اقماری اش از جمله کشتارگاه صنتی مرغ و احشام و چندین مرغداری، یکی از بزرگترین مجتمع های تولیدی و صنعتی در شمالغرب کشور محسوب می شود که از سال ۸۶ به بخش خصوصی واگذار شده است.

این واحد تولیدی صنعتی، که حدود ۳۰۰ نفر کارگر دارد، از زمان واگذاری به بخش خصوصی با بحران مدیریتی رو برو شد و مدیران جدید این شرکت علاوه بر عدم توانایی در پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی از بانک ها و مطالبات اداره امور مالیاتی، قادر به پرداخت حقوق و معوقات کارگران، مرغداران و حتی قبوض انشعابات برق و گاز این مجتمع نبوده اند.

حدود بیست روز پیش مجتمع کشت و صنعت مهاباد بعد از سالها بحران مدیریتی، عادل سیمینبیل، در ازای طلب ۲۷ میلیارد تومانی اش از مدیریت مجتمع کشت و صنعت مهاباد که به دنبال شکایت از این شرکت موفق به اخذ حکم مزایده اموال این شرکت شده بود توانست با قیمت پیشنهادی ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مالک این شرکت شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.