انتشار ویدیوی پرتاب موشک‌های ایران به سوی ناو آمریکایی

یکشنبه, 20ام دی, 1394
اندازه قلم متن

ناو هواپیمابر هری ترومن

نیروی دریایی آمریکا ویدیویی ۳۰ ثانیه‌ای را منتشر کرده که نشان می‌دهد یک کشتی ایرانی متعلق به سپاه پاسداران، موشک‌هایی را بدون هدف ‌در نزدیکی کشتی‌های جنگی آمریکا در تنگه هرمز و ناو هواپیمابر “هری ترومن” آمریکا پرتاب می‌کند.

این فیلم که توسط یک هلیکوپتر آمریکایی گرفته شده مربوط به ۲۶ دسامبر (۵ دی) است.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده فیلمی که با اشعه مادون قرمز رادار گرفته شده، نشان می‌دهد که نیروی واکنش سریع ایرانی‌ها مستقر در نزدیکی ساحل، روز ۲۶ دسامبر چندین موشک در نزدیکی ناو هواپیمابر ترومن پرتاب کرده‌اند.

در محل پرتاب این موشک‌ها در آبراه بین‌المللی هرمز همچنین ناوشکن آمریکایی بالکلی، ناوچه فرانسوی پروونس و کشتی‌های تجاری حضور داشته‌اند.

به گفته نیروی دریایی آمریکا این موشک‌ها پس از عبور ناو ترومن و سایر کشتی‌ها از تنگه هرمز به سوی خلیج فارس، در آب‌های بین‌المللی منفجر شده‌اند.

سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا روز ۲۹ دسامبر( ۸ دی) اعلام کرد که کشتی‌های سپاه پاسداران ایران “به صورت آزمایشی چندین موشک” را به حدود ۱۳۷۰ متری ناو “هری ترومن” آمریکا، یک ناوشکن آمریکایی و یک ناوچه فرانسوی شلیک کرده‌اند.

به گفته کایل رینز، این موشک‌پراکنی “تنها ۲۳ دقیقه” پس از آن انجام شد که سپاه از طریق رادیویی اطلاع داد که قصد دارد دست به این پرتاب آزمایشی بزند.

این فرمانده ارتش آمریکا پرتاب موشک به نزدیکی کشتی‌های جنگی در یک گذرگاه آبی بین‌المللی را اقدامی “بسیار تحریک‌آمیز، ناامن‌کننده، غیرحرفه‌ای و مغایر با قوانین بین‌المللی راه‌های دریایی” دانست.

جمهوری اسلامی ایران دو روز بعد در ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) پرتاب موشک به سمت ناوگان آمریکا در تنگه هرمز را تکذیب کرد.

سردار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه در همان زمان اعلام کرد که نیروی دریایی سپاه رزمایشی در محدوده تنگه هرمز نداشته است. او انتشار این‌گونه اخبار را در موقعیت کنونی “یک عملیات روانی” دانسته بود.

ایران و شش کشور قدرتمند جهان در ماه ژوئیه ۲۰۱۵ توانستند بر سر برنامه اتمی ایران به توافق برسند. مفاد این توافق‌نامه قرار است از چند روز دیگر اجرایی شود. بر اساس این توافق‌نامه کلیه تحریم‌های بین‌المللی مربوط به برنامه اتمی ایران لغو خواهند شد.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.