دلیل سکوت روحانی و وزیر امور خارجه اش چیست؟

شنبه, 4ام بهمن, 1393
اندازه قلم متن

mandegari

سایت ملیون ایران: به گزارش سایت خبری انصاف، آخوند محمد مهدی ماندگاری در جمعی در شهر مشهد مطالبی ابراز داشته که اگر چنین سخنانی را در یک کشور قانونمدار ابراز مینمود، به جرم تهدید دولت به دادگاه کشانده میشد. وی گفته است:

“این ملت نشان داده که رئیس جمهور بیرون کرده، این ملت نشان [داده] که وزیر امور خارجه اعدام کرده است؛ بنابراین مردم ما از هیچ چیز نمی‌هراسند”.

روشن است که منظور این شخص که عضو حزب جبهه ی پایداری است، رئیس جمهور  فعلی، حسن روحانی و وزیر امور خارجه محمد جواد ظریف میباشد و اشاره وی به ماجرای عزل و فرار بنی صدر و اعدام قطب زاده این سخنان را به تهدید به قتل تبدیل میکند.

تهدید مقامات دولتی توسط فرد نامبرده، آنهم با چنین اشاراتی که “ملت” این کار را خواهد کرد، باید به عنوان تهدید علنی به قتل از طرف گروه کوچک او و اعضا حزبش علیه دولت تلقی شود.

چنین ابرازی در همه جای دنیا جرم محسوب میشود و برای کسی که نه در خفا بلکه علنا چنین تهدیداتی را ابراز کند، دادستان مجبور است حکم تعقیب صادر نماید. از اینکه در جمهوری اسلامی از “مقام معظم رهبری” گرفته تا رئیس قوه قضائیه، مجلس و دادستانی کل کشور و قوه قضائیه در باره چنین ابرازاتی سکوت کرده اند، میتوان نتیجه گرفت که:

۱ – راس قدرت واقعی، روحانی و وزرایش را جزئی از حکومت نمیداند و سوای اینکه در ظاهر بخاطر رائی که حسن روحانی کسب نموده وی را رئیس جمهور قلمداد میکنند، در باطن کوچکترین اعتباری برای او و اعضا دولتش قائل نیست.

۲ – زمانی که قدرت واقعی در کشور چنین تصوری در مورد دولت جمهوری اسلامی دارد، چگونه میتواند از مردم و قدرتهای جهانی انتظار داشته باشد که اهمیت و اعتباری برای آن قائل باشند؟

۳ – اگر آقای روحانی و ظریف خود را دولت میدانند، در صورتی که این آخوند به خاطر تهدیدات یادشده تحت تعقیب قرار نگیرد، وظیفه دارند از وی شکایت کنند و اگر به شکایت ایشان ترتیب اثری داده نشد، حد اقل از مقام خود با این دلیل که “در چنین وضعی بهتر است قدرت واقعی پاسخگوی مردم باشد و در سیاست خارجی نیز با مجامع بین المللی و ۵+۱ وارد گفتگو شود”، از مقام خود استعفا دهند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.