گوهر عشقی در پنجمین سالگرد کشته شدن ستار بهشتی: آزادى ایران و مردم نزدیک است

شنبه, 13ام آبان, 1396
اندازه قلم متن

«آمدنیوز»: در پنجمین سالگرد جان‌باختن ستار بهشتی، کارگر وبلاگ‌نویسی که در آبان‌ماه ۱۳۹۱ با شکنجه‌ی پلیس فتا کشته شد، «گوهر عشقی» مادر وی در نامه‌ای سرگشاده به مردم ایران نوشت: «آزادى ایران و مردم نزدیک است.»

متن نامه‌ی «گوهر عشقی» مادر ستار بهشتی که نسخه‌ای از آن برای انتشار از سوی منابع خبری «آمدنیوز» در اختیار این رسانه قرار گرفته، به شرح زیر است:

چهار دهه پیش جمهورى اسلامى آمد تا حامى ما مستضعفان باشد اما طولى نکشید که به جاى حمایت از ما، بساط عیش خود را بر مخروبه‌هاى بر جاى مانده از زندگى ما بنا نهاد.

اینک به‌جاى جشن و شادى، به خاطر وجود این حاکمیت، باید عزادار فرزندان و هم‌وندان‌مان باشیم.

آرى! امروز پنجمین سالگرد از دست دادن فرزند و پرستارم «ستار» است. اما به جاى گریه و شیون، رقص و شادى بر پا می‌کنم که فرزندم از خانواده‌اى فقیر، ضعیف و به‌زعم برخى بی‌سواد، توانست پایه‌هاى استبداد را به لرزه در آورد و هم‌چون دیگر جوانان آرمیده در خونِ خود، نهال آزادى را آبیارى کند.

این افتخار براى من، «گوهر عشقى» که این روزها نفسم به شماره افتاده و براى برگزارى مراسم پنجمین سالگرد شهادت فرزندم، دیگر توان و رمقى در بدن ندارم، کافى است. اى کاش سران حاکمیت هم مایه افتخار و نه لعن خاندان‌شان باشند.

گرچه دلایل دیگرى نظیر دلالى و عکس گرفتن با ما و تجارت و اخذ پول‌هاى کلان از آن‌سوى آب‌ها، به نام ما، ضربات مهلک‌ترى بر پیکره‌ی ما براى برگزارى این نوع مراسمات زده است.

دیرى نخواهد پایید که حکام و برخی بى‌تفاوتان امروز، پاسخ‌گوی رفتار خود به مردم باشند به حقیقت آن‌روز نزدیک است.

افرادى که خود را آلتِ دست کرده‌اند، برای آن روز به فکر خود باشند؛ یک‌روز از عنوان «خبرنگار» براى نفوذ خود استفاده مى‌کنند و روز دیگر از عنوان «محقق»! اینان نیز به فکر آتیه خود باشند که نه نزد مردم اعتبارى دارند و نه حکومتى وجود دارد که زیر عباى آن، به خانواده‌هاى مظلوم ضربه‌اى مهلک‌تر بزنند.

در این‌جا لازم می‌دانم از همه عزیزانى که در این سال‌های جفا، ما را یارى داده و در کنارمان بودند قدردانى کنم و تکرار کنم که آزادى ایران و مردم نزدیک است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.