هشدار میدل ایست آی به آغاز ونزوئلایی شدن ایران

چهارشنبه, 21ام شهریور, 1397
اندازه قلم متن

«میدل ایست آی» می نویسد: در سایه تمهیدات اقتصادی دولت تحقیر و نا امید سقوط ارزش ریال شتاب وحشتناکی گرفته و لحظه به لحظه به ونزوئلایی شدن کامل نزدیک تر می شویم ! با این تفاوت که همسایگان ونزوئلا با مرام و معرفت هستند و وضعیت اقتصادی بهتری هم دارند و آوارگان ونزوئلا را که از گرسنگی می گریزند به کشورهای خود راه داده اند! اما همسایگان ما مثل افغانستان و عراق خودشان در بدبختی دست و پا می زنند و با کمک های مالی و اقتصادی و بشردوستانه جمهوری اسلامی زنده هستند! و برای کسب روحیه به مشهد مقدس هجوم آورده اند.

با احیای مرحله اول تحریم های آمریکا ، دیروز ۱۲ شهریورماه نرخ دلار به سیزده هزار تومان رسید و هر سکه طلا، نزدیک به پنج میلیون تومان معامله شد.

«میدل ایست آی» می نویسد: طلا کالایی است که خرید آن در بحران های اقتصادی، امن ترین سرمایه گذاری است. اما، اکنون، با سقوط ریال به چاه فاضلاب بسیاری از مردم ایران از طلا برای پرداخت های روزمره استفاده می کنند. به ویژه پرداخت اجاره بها و از این رو، اجاره بها در برخی از مناطق تهران، دو تا چهار برابر شده است.

میدل ایست ای به نقل از گزارشی از بانک مرکزی می نویسد هزینه مسکن در سال گذشته بیش از ۳۵درصد از درآمد هر خانوار بود اما در چند ماه گذشته افزایش چشمگیری یافته و دولت نتوانسته است با چندر قاز افزایش حقوق و یا مهار تورم با آن مقابله کند.

بسیاری از ساکنان تهران دیگر نمی توانند با افزایش اجاره بها به زندگی در این شهر هرج و مرجگزده ادامه دهند و مجبور به نقل مکان به شهرک های اطراف و زاغه نشینی شده اند. “”میدل ایست ای ” به نقل از ساکنان تهران می نویسد : در بسیاری از محله ها مالکان، دو تا چهار سکه طلا برای یک آپارتمان ۹۵ متر مربعی طلب می کنند .

بنگاه های املاک می گویند شمار قراردادهای اجاره در تهران کاهش چشمگیری داشته است. بسیاری از کارشناسان می گویند، بحران اجاره با آغاز روند سقوط ریال، و هجوم مردم به صرافی ها برای خرید دلار و طلا، قابل پیش بینی بود.

میدل ایست ای به نقل از یکی از اقتصاد دانان در ایران می نویسد گرفتن طلا برای اجاره بها فاجعه بار است و می تواند به گسترش بحران بیانجامد.

بعضی ماملات دیگر هم با طلا و سکه و ارزهای خارجی انجام می شود و فروشندگان لوازم خانگی ، اتومبیل ، خانه و آپارتمان از مشتریان فقط سکه و ارز قبول می کنند.

مهدی کروبی رئیس سابق قوه مقننه و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این هفته با انتشار نامه ای از محل حصر طولانی خود مدیران کشور را به بازگرداندن مملکت به دوران قاجاریه متهم کرده است.

در دوران قاجاریه که از سیاه ترین اعصار تاریخ ایران است مردم به علت وجود فقر شدید قادر به سیر کردن شکم خود نبودند و از قحطی و گرسنگی می مردند و انجام معاملات بازرگانی میان تجار و کسبه با طلا و لیره انگلیس صورت می گرفت.

از: پیک ایران


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.