سعید صفایی، زندانی سیاسی به دنبال وضعیت وخیم بینایی به بیمارستان اعزام شد

جمعه, 24ام خرداد, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سعید صفایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، در پی وخامت وضعیت بینایی خود نهایتا به بیمارستان خارج از زندان اعزام شد. این زندانی که از مشکلات بینایی و بیماری قوز قرنیه رنج می برد، در پی عدم رسیدگی پزشکی، بینایی چشم چپ خود را به طور کامل از دست داده و چشم راست وی نیز در شرف نابینایی است. تاخیر در اعزام این زندانی در حالی صورت گرفته بود که پزشکان بهداری بارها بر لزوم درمان وی در بیمارستان خارج از زندان تاکید کرده بودند. به گفته پزشکان تعلل در انجام عمل جراحی، احتمال از دست رفتن کامل بینایی وی را بالا برده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید صفایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که به دلیل عدم رسیدگی پزشکی در شرف نابینایی کامل قرار گرفته است، طی هفته جاری به بیمارستان فارابی تهران اعزام شد.

یک منبع مطلع از وضعیت سعید صفایی در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: “آقای صفایی که از مشکلات بینایی و بیماری قوز قرنیه رنج می برد،  از چند ماه پیش دچار کم بینی شدید شده و در این مدت بارها به بهداری مراجعه کرده است. به دلیل تعلل در اعزام با وجود تایید پزشکان بهداری، بینایی چشم چپ وی به طور کامل از بین رفته و چشم راستش نیز در شرف نابینایی است. وی در هفته اخیر با تشدید وخامت وضعیت بینایی اش به بیمارستان فارابی اعزام شد”.

طبق گفته پزشکان بیمارستان، آقای صفایی باید هر چه سریعتر تحت عمل جراحی قرار بگیرد، در غیر این صورت احتمال پارگی در ناحیه شبکیه چشم وجود دارد که منجر به نابینایی دائم او خواهد شد.

لازم به ذکر است با وجود درخواست های مکرر این زندانی و دارا بودن شرایط، با آزادی مشروط و مرخصی وی مخالفت شده است. این زندانی پیش از این به دلیل عدم رعایت اصل تفکیک جرائم توسط مسئولین زندان در بند زندانیان غیر سیاسی این زندان بسر می‌برد.

سعید صفایی در تاریخ ۵ شهریورماه سال ۹۳ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از حدود ۳ ماه بازجویی از سلول‌های انفرادی این نهاد به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

وی در حالی که در روند دادرسی دسترسی به وکیل نداشته، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم عینا به تایید دادگاه تجدید نظر نیز رسید.

گفتنی است سعید صفایی اخیرا به همراه ۹ زندانی سیاسی دیگر در نامه ای مشترک وضعیت نامناسب امدادرسانی های دولتی به مناطق سیل زده را محکوم کرده و ضمن ادای تسلیت و همدردی با سیل زدگان از اینکه “دیوارهای قطور زندان مانع حضورشان در کنار مردم شده است” اظهار شرمساری کردند.

با وجود تغییر دادیار ناظر بر زندان رجایی شهر، اعزام زندانیان سیاسی و امنیتی محبوس در این زندان به مراکز درمانی خارج از زندان کماکان با محدودیت روبرو است. هرانا پیشتر در گزارشی جدیدترین لیست و آخرین وضعیت زندانیان بند سیاسی زندان رجایی شهر کرج را منتشر کرده بود.

این خبرگزاری پیش از این نیز از ادامه محرومیت دسته جمعی زندانیان سیاسی بیمار رجایی شهر کرج از دریافت خدمات درمانی خبر داده و به شرح وضعیت بیماری این زندانیان پرداخته بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.