آزادی عماد قویدل «با وثیقه»؛ رپر معترض حکومت ایران را به‌باد انتقاد گرفت

شنبه, 14ام آبان, 1401
اندازه قلم متن

عماد قویدل، رپ‌خوان موسیقی اعتراضی در رشت

صدای آمریکا

عماد قویدل، رپ‌خوان موسیقی اعتراضی، در حساب کاربری خود در اینستاگرم نوشت که با قید وثیقه آزاد شده است. او به دنبال حمایت از اعتراضات مردمی اخیر، چهارشنبه چهارم آبان توسط نیروهای امنیتی در رشت بازداشت شده بود.

در روزهای اخیر اطلاعات چندانی از وضعیت، و محل نگهداری عماد قویدل که به دلیل آثار اجتماعی و انتقادی خود شهرت دارد، منتشر نشد و این موضوع خانواده، دوستان، و طرفدارانش را نگران کرده بود.

او در صفحه اینستاگرم خود نوشت :«من در زمان مرگ مهسا ژینا امینی آنجا نبودم و نمی‌دانم چه بر او گذشت، اما می‌توانم به شما بگویم که بعد از بازداشتم، وقتی معترض به دستبند زدن شدم، شخصی چندین بار به صورتم مشت کوبید، و بعد از اینکه کلاه لباسم را روی سرم کشیدند، شخصی دیگری چندین بار به سرم می‌کوبید و می‌گفت تو هنرمندی‌ ها؟»

https://www.instagram.com/p/CkiqKQbOtf4/?utm_source=ig_embed&ig_rid=4c4a8dc4-a1d0-42bc-9b23-92a9d4038a7b


این رپ‌خوان موسیقی اعتراضی در ادامه می‌افزاید که «این رفتار خشن حداقل برای ما تازگی ندارد، من عماد قویدل، فرزند علی قویدل هستم. پدرم در جبهه و خط مقدم سوسنگرد بی‌سیم‌چی بود، جانباز شد، ‌و سال ۶۹ در همین رژیم اعدام شد.»

عماد قویدل با اشاره به فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی رپ و انتشار آثاری چون «راننده تاکسی»، «کنسرت جنگل»، «اسیدپاشی»، و «رشت و انزلی» می‌گوید که «امروز متهم شدم که جوانان را برای آشوب تحریک کرده‌ام !»

او در ادامه می‌افزاید که «بارها برای آثارم بازخواست، و احضار شدم، امروز با تهدید و بازداشت از من می‌خواهند که سکوت کنم و همدرد مردم نباشم.»

عماد قویدل در بخش دیگری از نوشته‌اش می گوید :«من و امثال من در ایران ماندیم تا به شما یادآور شویم که تکذیب حقایق، نادیده گرفتن خواست و مشکلات مردم، و به زبان ساده‌تر این فرمانی که می‌روید به دره می‌رسد، نه قله.»

او در پایان برای توماج صالحی و همه بازداشتی‌های گمنام آرزوی آزادی می‌کند.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.