وزرای پیشنهادی ارشاد، آموزش و پرورش و ورزش به مجلس معرفی شدند

یکشنبه, 2ام آبان, 1395
اندازه قلم متن

رvozaraye-pishnahadi

صالحی امیری، سلطانی‌فر و دانش آشتیانی

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران وزرای پیشنهادی خود برای سه وزارتخانه “فرهنگ و ارشاد اسلامی”، “آموزش و پرورش” و “ورزش و جوانان” را به مجلس معرفی کرده است.

آقای روحانی امروز یکشنبه دوم آبان در نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس، رضا صالحی امیری، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی و مسعود سلطانی‌فر را به ترتیب برای وزارت ارشاد، آموزش وپرورش و ورزش و جوانان پیشنهاد کرده است.

این سه نفر پیشتر هم در مقاطع مختلف از سوی آقای روحانی برای تصدی پست وزارت معرفی شده بودند، اما نتوانستند از مجلس نهم رأی اعتماد بگیرند.

نامزدهای پیشنهادی

رضا صالحی امیری که سابقه سرپرستی وزارت ورزش و جوانان در کابینه اقای روحانی را دارد، در حال حاضر رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است.

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی که ریاست مجتمع آموزشی مفید را برعهده دارد، استاد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ایران است.

مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و عضو حزب اعتماد ملی است.
علی جنتی، وزیر سابق ارشاد در پی جنجال‌ها بر سر برگزاری کنسرتی در شهر قم و اعتراض و انتقاد شدید مراجع و روحانیون بلندپایه و منتقدان دولت از سمت خود کناره‌گیری کرد.

علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش پرورش و محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان هم در حالی استعفا کردند که موضوع استیضاح آنها در مجلس مطرح شده بود.

آقای روحانی دیروز شنبه اول آبان در دفاع از تغییرات در کابینه‌اش گفت که”گاهی به تثبیت مدیر و گاهی به تغییر مدیر نیاز است” و از منتقدانش خواست “ذهن مردم را مشوش نکنند”.

منتقدان رئیس جمهور ایران تغییرات اخیر در کابینه را تغییراتی سیاسی می‌دانند و می‌گویند که با اهداف انتخاباتی انجام شده است.
انتخابات ریاست جمهوری ایران اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.
از: بی بی سی
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.