هشدار چند مقام ایرانی: توطئه‌ای بزرگتر از ‘فتنه ٨٨’ در راه است

دوشنبه, 11ام دی, 1391
اندازه قلم متن

entekhabat88

اعتراضات پس از انتخابات ٨٨ در روزهای اخیر به دفعات در اظهارات محافظه‌کاران حاکم آمده

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران، امروز ١١ دی (٣١ دسامبر) نسبت به بروز حوادثی مشابه اعتراضات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ١٣٨٨ هشدار داده است.

آقای نقوی حسینی گفته است که مخالفان قصد دارند از انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات شوراهای پیش رو، که در خرداد ١٣٩٢ برگزار می‌شوند، برای اقدام علیه حکومت ایران استفاده کنند.

او گفته: “فتنه‌گران ٩٢ انحرافشان بسیار بیشتر از فتنه‌گران سال ٨٨ است.”

هواداران آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، حلقه اطراف محمود احمدی‌‌نژاد، رئیس جمهور را متهم می‌کنند که جریانی “انحرافی” را شکل داده‌اند.
آقای نقوی حسینی هشدار داده که: “فتنه سال ٩٢ پیچیده‌ترین فتنه تاریخ انقلاب اسلامی خواهد شد.”
‘توطئه از داخل’

این در حالی است که محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج، تشکیلات شبه‌نظامی وابسته به سپاه که از نیروهای داوطلب غیرنظامی استفاده می‌کند، دو روز پیش پیش‌بینی کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو، که در خرداد ١٣٩٢ برگزار می‌شود، مشکل امنیتی بروز نخواهد کرد و انتخابات به آرامی برگزار خواهد شد.

اما مرتضی تمدن، استاندار تهران گفته است که “فتنه‌گران” در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری “نقشه‌های جدید در سر دارند.”

دیروز هم بیژن نوباوه، از نمایندگان محافظه‌کار منتقد آقای احمدی‌نژاد، در هشدار مشابهی گفته بود: “توطئه بزرگتر از فتنه ٨٨ در راه است و شروع توطئه از داخل” خواهد بود.

“فتنه” عنوانی است که محافظه‌کاران حاکم به اعتراضات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ٨٨ می‌دهند و می‌گویند که در آن، برخی جریان‌های سیاسی جمهوری اسلامی به ابزار پیشبرد برنامه‌های دشمنان خارجی حکومت ایران تبدیل شدند.

به نظر می‌رسد اشاره آقای نوباوه به “داخلی” بودن ناآرامی‌های آتی احتمالی، به معنی این است که او حلقه اطرافیان آقای احمدی‌نژاد، به محوریت اسفندیار رحیم مشایی را ریشه این ناآرامی‌های احتمالی می‌داند.

علاوه بر این، اکبر هاشمی رفسنجانی و اطرافیانش، از جریان‌های سیاسی‌ای هستند که محافظه‌کاران حاکم نسبت به تلاششان برای بازگشت به قدرت هشدار می‌دهند.
دیروز محمدرضا تویسرکانی، نماینده رهبر ایران در بسیج، گفته بود “دشمنان” می‌خواهند که در انتخابات سال آینده “دوباره یک چهره از درون نظام با سابقه انقلابی در مقابل نظام بایستد و مردم دچار تردید و شک شوند.”

پس از تنشی که بر سر برکناری حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، میان رئیس جمهور و رهبر ایران پدید آمد، طیف‌های مختلف محافظه‌کاران آقای احمدی‌نژاد را به بحران‌آفرینی و عدم همکاری با بخش‌های دیگر حکومت متهم می‌کنند.

دیروز اسماعیل کوثری، نماینده مجلس و از فرماندهان سابق سپاه گفته بود که آقای احمدی‌نژاد “به طور واضح” با اعضای سپاه مشکل دارد و “به هیچ وجه نمی‌خواهد با آنها همکاری کند”.

پریروز هم محمدحسین صفار هرندی، وزیر ارشاد سابق کابینه احمدی‌نژاد، ضمن انتقاداتی او را با ابوالحسن بنی‌صدر، نخستین رئیس‌جمهور ایران که مجلس وقت او را برکنار کرد، مقایسه کرده بود.

آقای صفار هرندی هشدار داده بود که ناآرامی‌های دیگری ممکن است بروز کنند، چرا که “دشمنان به خیال خود می خواهند با تشدید تحریمها و ایجاد اختلاف میان مسئولان، رهبری را از چشم مردم بیندازند.”

علاوه بر ابراز نگرانی از بروز ناآرامی در مقطع انتخابات ریاست‌جمهوری ١٣٩٢، برخی رسانه‌های محافظه‌کار ایران از گسترش شایعاتی خبر می‌دهند که بر مبنای آنها مخالفان قصد دارند در سالگرد تظاهرات اعتراضی ۲۵ بهمن سال ١٣٨٩ حکومت را برای آزاد کردن میرحسین موسوی و مهدی کروبی از بازداشت خانگی تحت فشار بگذارند.

آقایان موسوی و کروبی به همراه همسرانشان زهرا رهنورد و فاطمه کروبی از آن تاریخ به بازداشت خانگی درآمدند. خانم کروبی مدتی است که آزاد شده است.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.