احمدی‌نژاد برای صادق لاریجانی ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته تعیین کرد

یکشنبه, 26ام آذر, 1396
اندازه قلم متن

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران با انتقاد از سخنان اخیر صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه که او و نزدیکانش را به “فتنه‌گری، انحراف و حمایت از بابک زنجانی” متهم کرده بود، به او ۴۸ ساعت فرصت داده تا اسناد محکومیت مربوط به این ادعاها را منتشر کند.

آقای احمدی‌نژاد در فیلمی که وبسایت دولت بهار امروز یکشنبه ۲۶ آذر منتشر کرده، می‌گوید: “من نمی گویم که در دادگاه صالح زیرا از شما چنین انتظاری را ندارم، اما حتی اگر در دادگاه فرمایشی تحت امر خودتان ما به این عناوین مجرمانه محکوم شده‌ایم، ظرف ۴۸ ساعت اسنادش را منتشر کنید تا همگان بدانند.”

او همچنین تهدید کرده “در غیر اینصورت بنده نظرم را در مورد شما و عملکرد شما طی این هشت سال با مردم در میان خواهم گذاشت و از طریق مقتضی نسبت به احقاق حق اقدام خواهم کرد.”

رئیس قوه قضاییه ایران هفته پیش محمود احمدی‌نژاد را به “سیاه‌نمایی” و “فتنه‌گری” علیه نظام جمهوری اسلامی متهم کرد و گفت هدف انتقادها آقای احمدی‌نژاد القای این نکته است که رهبر ایران “در قبال مشکلات دستگاه قضایی سکوت کرده است.”

دولت بهار دیروز شنبه ۲۵ آذر فیلمی را منتشر کرده بود که در آن رئیس جمهور سابق ایران به بعضی انتقادها درباره سکوت او در برابر قوه قضائیه در دوران ریاست جمهوری خود پاسخ می‌داد.

آقای احمدی‌نژاد گفته بود: “برخی ایراد می گیرند که چرا قبلا با این شدت و حدت موضع نمی‌گرفتید و برخی از این حرف‌ها را نمی زدید. البته در برخی موارد حق با آن هاست.”

او گفته: “صرف نظر از شرایط حاکم که شرایط هم خیلی وقت ها محدودیت‌هایی را ایجاد می کند برای انسان، صرف نظر از این، خب ما برخی از مسائل را نمی‌دانستیم. واقعا نمی دانستیم و بعدا مطلع شدیم.”

رئیس جمهور سابق ایران در ماه های اخیر، در اظهار نظرهای گوناگون به انتقاد از وضعیت مدیریتی کشور، قوه قضاییه و “خانواده لاریجانی” پرداخته و در مقابل، با واکنش مسئولان قضایی هم مواجه شده است.

آقای احمدی نژاد همچنین اخیرا در نامه‌ای سرگشاده به رهبر ایران، از عملکرد قوه قضائیه به شدت انتقاد کرده است.

او در نامه سرگشاده خود نوشته که مقام های قضایی “در افکار عمومی به هر دلیل متهم هستند و مواضع و تکذیب های پی در پی آنان نه تنها کمکی به بهبود شرایط نکرده بلکه وضع را بدتر کرده است”.

حملات آقای احمدی نژاد به قوه قضاییه البته بی پاسخ نمانده است.

محمد جعفر منتظری، دادستان کل ایران گفت: “کسی که هشت سال مدیریت عالی کشور را بر عهده داشته کلکسیونی از قانون‌گریزی است.”

حدود سه هفته پیش غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران هم رئیس جمهور سابق ایران را به گفتن “ده‌ها دروغ و خلاف واقع و گنده‌گویی و توهین” علیه قوه قضاییه متهم کرد و گفت که دلیل برخورد نکردن با آقای احمدی‌نژاد در آینده مشخص خواهد شد.

آقای اژه‌ای، محمود احمدی‌نژاد را به “لاتی که یک مدت از چشم‌ها افتاده بود و رنج می‌برد” تشبیه کرد و گفته که زبان او “هرز شده است و هرچه به زبانش بیاید می‌گوید.”

این واکنش مدتی پس از بست نشستن حلقه نزدیکان آقای احمدی نژاد در حرم عبدالعظیم در روزی بود که قرار بود حمید بقایی به دادگاه برود که از این کار خودداری کرد.‌

آقای احمدی نژاد در شاه عبدالعظیم از روسای قوه مقننه و قضاییه با عنوان “خانواده لاریجانی” به شدت انتقاد کرد و گفت: “ما با خانواده لاریجانی مخالف هستیم و قبول نداریم مملکت دست اینها بیفتد.”

آقای احمدی‌نژاد گفت که چون دولت او “مچ دزدها را گرفته”، اکنون با اتهام دزدی و فساد از سوی قوه قضاییه رو به رو شده است.

آقای احمدی‌نژاد، در سال‌های اخیر بارها از اقدامات قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به نزدیکانش انتقاد کرده است. اما شدت انتقادهای اخیر بی‌سابقه است.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.