پیام علی خامنه‌ای در پی کشته شدن قاسم سلیمانی: انتقام سختی در انتظار است

جمعه, 13ام دی, 1398
اندازه قلم متن

آیت‌الله خامنه‌ای و قاسم سلیمانی

آیت‌الله خامنه‌ای، در پی کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده عالی‌رتبه سپاه ایران پیامی صادر کرده و در آن گفته “انتقام سختی” در انتظار کسانی که دست به این کار زده‌اند خواهد بود. آقای خامنه‌ای، قاسم سلیمانی را “چهره بین‌المللی مقاومت و همه دلبستگان مقاومت را خونخواه او” خوانده است.

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بامداد جمعه در جریان یک حمله هوایی در فرودگاه بغداد به کاروان خودرو حامل او و فرماندهان گروه حشد الشعبی کشته شد.

قاسم سلیمانی یکی از نزدیک‌ترین افراد به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران بود.

آقای خامنه‌ای در پیام خود نوشته است که قاسم سلیمانی “سالها آرزوی شهادت” داشته و او را “سردار بزرگ و پرافتخار اسلام” خواند که “در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم” مبارزه کرده بود و به “دست شقی‌ترین آحاد بشر” کشته شد.

رهبر ایران در این پیام کشته شدن قاسم سلیمانی را “پاداش تلاش بی‌وقفه” او خوانده، و در عین حال اذعان کرده که “کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد” و “انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی” است که دست به این اقدام زده‌اند.

رهبر ایران در پایان پیامش سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

سرلشکر قاسم سلیمانی، ۶۳ ساله از زمانی شهرتش جهانگیر شد که حضور نیروی قدس سپاه با افزایش نقش ایران در عراق و سپس در سوریه و کشورهای دیگر خاورمیانه برای رسانه‎های خارج از ایران مطرح شد.

پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا گفته است که دستور حمله هوایی را دونالد ترامپ صادر کرده بوده است.

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران بود. او سال‌ها این مسئولیت را بر عهده داشت اما نامش بیشتر از زمان حضور نظامی ایران در عراق و سوریه و درگیری نیروهای تحت حمایت ایران در نبرد با داعش و مخالفان حکومت بشار اسد در سوریه وارد رسانه‌ها شد.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.