آمار رسمی کرونا در ایران: شمار جانباختگان از مرز ۱۵ هزار نفر عبورکرد، در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۲۱ نفر در ایران به کرونا مبتلا شدند و ۲۲۱ نفر هم جان سپردند

پنجشنبه, 2ام مرداد, 1399
اندازه قلم متن

کرونا

دستکم ۱۲ استان ایران در وضعیت قرمز قرار دارند و ۱۳ استان هم در وضعیت هشدار

برای سومین ماه متوالی، آمار ابتلا و مرگ در اثر کووید۱۹ افزایش داشته است

وزارت بهداشت ایران می‌گوید در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۲۱ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند و ۲۲۱ نفر هم جان سپردند.

بر این اساس شمار جانباختگان کرونا در ایران از مرز ۱۵ هزار نفر عبور کرد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت ایران، تعداد افرادی که نیاز به مراقبت در مرکز پزشکی داشته‌اند زیاد بوده و در ۲۴ ساعت گذشته، از میان ۲۶۲۱ مبتلای جدید، وضعیت ۲۰۰۴ نفر به گونه‌ای بوده که در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

به گفته سیما سادات لاری، سخنگوی این وزارتخانه با مرگ ۲۲۱ نفر دیگر، شمار کل جان‌باختگان این بیماری تاکنون به ۱۵ هزار و ۷۴ رسیده است.

تحقیقات مستقل بی‌بی‌سی و همچنین گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس نشان‌ می‌دهد شمار واقعی جان‌باختگان بیش از آمارهای رسمی مورد تایید دولت است.

ایران از اوایل اردیبهشت ماه( اواسط ماه آوریل) و همزمان با کاهش محدودیت‌های مقابله با کرونا شاهد افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان بوده است. این کشور از نظر میزان شیوع کرونا و میزان مرگ در میان کشورهای خاورمیانه بدترین وضعیت را دارد.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت از مردم خواست مراودات اجتماعی را به حداقل برسانندحق نشر عکسANA
Image captionایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت از مردم خواست مراودات اجتماعی را به حداقل برسانند

در حال حاضر، دستکم ۱۲ استان ایران در وضعیت قرمز قرار دارند و ۱۳ استان هم در وضعیت هشدار.

ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت از مردم خواسته است مراودات اجتماعی را به حداقل برسانند.

او گفته “کم‌هزینه، راحت‌ترین و موثرترین راه مقابله استفاده از ماسک است به شرطی که ۹۵ درصد مردم هنگام خروج از خانه تا برگشتن به منزل ماسک بزنند. حتما هم نیاز نیست ماسک‌ها طبی باشد می‌توان از ماسک‌های پارچه‌ای استفاده کرد”.

وزارت بهداشت ایران با اعلام شماره تلفن ۴۰۳۰ از شهروندان این کشور خواسته است سوالات خود را با کارشناسان در میان بگذارید و اگر علایم کرونا داشتند با این شماره بگیرند تا نزدیک ترین مرکز بهداشتی را برای معاینه و دادن آزمایش به آنها معرفی کنند.

در آزمایشگاه‌های ایران تا کنون دو میلیون و ۲۵۴ هزار تست تشخیص ویروس کرونا انجام شده است.

در حال حاضر، چین با ۹۰ میلیون تست، آمریکا با ۵۰ میلیون تست، روسیه با ۲۶ میلیون تست، هند با ۱۵ میلیون تست و بریتانیا با ۱۳ میلیون تست از جمله کشورهایی به شمار می‌آیند که بیشترین آزمایش‌های تشخیصی کووید-۱۹ را انجام داده‌اند.

دولت ایران رسما اول اسفند ۱۳۹۸ از شیوع گسترده ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ خبر داد و گفت این ویروس از مبدا شهر قم در کل کشور پراکنده شده است.

اما برخی منابع مستقل می گویند تاریخ ورود و شیوع ویروس به هفته ها قبل از این تاریخ مربوط است.

از: بی بی سی

*****

معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: کرونا در روز دست‌کم جان ۱۰ نفر را در سیستان و بلوچستان می‌گیرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از افزایش شمار جان‌باختگان روزانه کرونا در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت که ابتلا به کرونا به طور میانگین روزانه جان ۱۰ نفر را در این استان می‌گیرد.

قاسم میری علی‌آبادی گفت: « روز گذشته ۱۲۱ بیمار قطعی جدید به بیماران کرونا در استان اضافه شد که از این تعداد ۷۸ درصد به مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اختصاص دارد.»

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه در مجموع ۱۰ هزار و ۶۴۰ نفر در سیستان و بلوچستان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، گفت که در حال حاضر ۲۶۴ نفر در بخش‌های کرونا بیمارستان‌ها بستری هستند.

میری علی آبادی افزود که ۹۷ درصد از بستری‌های بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان‌های شهرهای زاهدان و زابل اختصاص دارد.

او هشدار داد که در صورت انجام دید و بازدیدها در جریان عید قربان، سیستان و بلوچستان قطعا با پیک بیماری رو به رو خواهد شد و روند افزایشی شمار بیماران و جان‌باختگان کرونا در این استان تشدید می‌شود. 

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.