اف‌بی‌آی: تهدید مقام‌های انتخاباتی آمریکا از سوی عوامل سایبری ایرانی ادامه دارد

یکشنبه, 28ام دی, 1399
اندازه قلم متن

پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، در پیامی تازه نوشته است که تهدید مقام‌های انتخاباتی ایالات متحده از سوی «عوامل سایبری ایرانی» همچنان ادامه دارد.

در توییت اف‌ب‌آی که در این زمینه منتشر شده، آمده است که این تهدیدها «از طریق ارسال ایمیل، پیامک و در شبکه‌های اجتماعی» ادامه دارد و از همگان و به‌ویژه کاربران شبکه‌های اجتماعی خواسته است تا اگر اطلاعاتی دربارهٔ «فعالیت‌های سایبری بدخواهانه ایران» دارند، به این نهاد اطلاع دهند.

پلیس فدرال آمریکا همچنین از کاربران خواسته است تا اگر اطلاعاتی دربارهٔ جرائم فدرال انتخاباتی و جرائم خشن هم دارند، به این نهاد گزارش دهند.

پیش از این نیز اف‌بی‌آی و آژانس امنیت سایبری و زیربنایی ایالات متحده در تاریخ ۱۲ آبان با انتشار بیانیه مشترکی از شناسایی و خنثی شدن یک رخنه اطلاعاتی عوامل حکومتی ایران در یکی از ایالت‌های آمریکا خبر داده و گفته بودند که این رخنه بدون هرگونه تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات، شناسایی و ترمیم شده است.

 

روز سوم دی‌ماه نیز روزنامه واشینگتن‌پست نوشت که پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، به این نتیجه رسیده است که ایران به تازگی در تحریک افراد برای ایجاد تهدید جانی علیه ده‌ها مقام آمریکایی دست داشته است.

به نوشته این روزنامه، افراد مورد تهدید، و از آن‌جمله کریستوفر وِرِی، رئیس اف‌بی‌آی، مقاماتی هستند که ادعای بی‌مدرک و بی‌اساس بروز «تقلب گسترده» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را رد کرده‌اند.

اوایل ماه دسامبر گذشته، تصاویر، نشانی منزل و سایر اطلاعات شخصی این افراد در وب‌سایتی با عنوان «دشمنان مردم» قرار گرفت و این وب‌سایت با قرار دادن ضربدرهایی بر روی چهره آنها خواستار برخورد خشونت‌آمیز و مرگبار با این مقامات شد.

به نوشته واشینگتن‌پست، اف‌بی‌آی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که جمهوری اسلامی ایران پشت این وب‌سایت قرار دارد.

وب‌سایت «دشمنان مردم» که اکنون از دسترس خارج شده، به نادرستی در مورد این افراد نوشته بود که «افراد زیر به انجام تقلب در انتخابات علیه ترامپ کمک یا از آن پشتیبانی کرده‌اند.»

مقامات پلیس فدرال آمریکا و وزارت امنیت داخلی آن کشور روز نهم آبان نیز در بیانیه مشترکی اعلام کردند، هکرهای ایرانی عامل موجی از ایمیل‌های تهدیدآمیز برای هزاران آمریکایی هستند و موفق شده‌اند که به داده‌های اطلاعاتی رأی‌دهندگان دسترسی پیدا کنند.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در واکنش به این خبر آن را «بی‌اساس» خواند و گفت ایران «علاقه‌ای به مداخله» در انتخابات آمریکا ندارد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.