شناسایی ۶۰۱۶ فرد مبتلا و فوت ۸۶ بیمار در شبانه روز گذشته/ وضعیت قرمز در ۱۰ شهر

یکشنبه, 28ام دی, 1399
اندازه قلم متن

کرونا در ایران: 86 فوتی جدید / همه شهرهای قرمز در مازندران

سخنگوی وزارت بهداشت از فوت ۸۶ بیمار و شناسایی ۶۰۱۶ ابتلای جدید در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا «سیما سادات لاری» سخنگوی وزرات بهداشت با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۸ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۲۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۴۱۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۶ هزار و ۸۰۳ نفر رسید.

لاری افزود: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و ۴۳۷۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته‌ی لاری تا کنون ۸ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۳۰۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند و ۱۰ شهر قرمز کشور در استان مازندران و شامل آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا است.

*****

کرونا در ایران؛ هشدار درباره هجوم مسافران به شهرهای جنوبی

با وجود هشدارمقامات وزارت بهداشت ایران درباره احتمال خیز دوباره کرونا در بهمن‌ماه، گزارش‌های منتشره در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد هزاران گردشگر به شهرهای جنوبی سفر کرده‌اند.

در دو روز اخیر ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که خیل جمعیت مسافران در اسکله بندرعباس را برای رفتن به جزایر اطراف نشان می‌دهند.

مقامات بومی تاکنون از ارائه آمار خودروهای ورودی به مناطق آزاد جنوب ایران خودداری کرده‌اند، اما منابع غیر رسمی روز یک‌شنبه از ورود ۶ هزار خودرو تنها به جزیره قشم خبر دادند.

 

مسوولان وزارت بهداشت و درمان قشم هم روز شنبه با هشدار درباره افزایش تعداد مسافران به این جزیره از حضور ۳۰ تا ۴۰ هزار گردشگر به این منطقه خبر داده بودند.

این در حالی است که حمیدرضا بهزادی، رییس شبکه بهداشت و درمان قشم هم با ابراز نگرانی درباره این وضعیت گفته است که بیشتر گردشگران شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و این امر کنترل شیوع کرونا را مختل می‌کند.

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، شیوع کرونا در ایران تاکنون جان بیش از ۵۶ هزار نفر را گرفته است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۶ نفر دیگر بر اثر کرونا در ایران جان باختند.

به گفته سیما سادات لاری در همین مدت شش‌ هزار و ۱۶ بیمار جدید از روز گذشته شناسایی شدند و ۴۳۷۴ بیمار در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

بر اساس این گزارش، طبق آمار رسمی تا روز یک‌شنبه ۲۸ دی‌ماه، تعداد کل جان‌باختگان کرونا در ایران به ۵۶ هزار و ۸۰۳ نفر و مجموع کل بیماران به یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۴۱۱ نفر رسید.

آمار رسمی مبتلایان به کرونا و قربانیان آن همواره با تردید جدی کارشناسان و شماری از مدیران بهداشتی در ایران مواجه بوده و حتی مدیران سازمان نظام پزشکی، آمار قربانیان را سه تا چهار برابر آمار رسمی اعلام شده توسط وزارت بهداشت برآورد کرده‌اند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.