شهرستان سمیرم؛ قتل یک قلاده خرس توسط شکارچیان غیر مجاز

چهارشنبه, 15ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا 
طی هفته گذشته یک قلاده خرس در ارتفاعات پادنای علیای شهرستان سمیرم واقع در استان اصفهان، در پی شلیک گلوله توسط شکارچیان غیر مجاز کشته شد. شکارچیان پس از کشتن و بیرون آوردن کیسه صفرای این حیوان، آن را رها کردند. قتل این حیوان بر پایه خرافه‌ای‌ که براساس آن کیسه صفرای خرس، درمان کننده بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان است اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، طی هفته گذشته یک قلاده خرس در شهرستان سمیرم بر اثر شلیک چند گلوله توسط شکارچیان غیر مجاز کشته شد.

بر اساس این گزارش، شکارچیان پس از کشتن این قلاده خرس با شلیک گلوله و بیرون آوردن کیسه صفرا، آن را رها کردند. این شکار بر پایه خرافه‌ای‌ که براساس آن، کیسه صفرای خرس، درمان کننده بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان است اتفاق افتاده و سودجویان کیسه صفرای خرس‌ها را به قیمت‌های گزاف به فروش می‌رسانند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در خصوص این حادثه گفت: در هفته گذشته شکار یک قلاده خرس با تفنگ در ارتفاعات پادنای علیای شهرستان سمیرم گزارش شد که بر اساس یک باور غلط سودجویان از جگر خرس برای کارهای دارویی استفاده می‌کنند.

منصور شیشه‌فروش با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته این حوادث در شهرستان سمیرم تکرار شده است، افزود: با توجه به وجود بیش از ۶۰ هزار هکتار وسعت این منطقه و وجود گونه‌های نادر جانوری و گیاهی، ضرورت دارد محیط زیست کشور نسبت به ایجاد پایگاه محیط بانی و تأمین نیروی عملیاتی و تأمین خودرو و تجهیزات برای حفاظت عرصه‌های طبیعی منطقه اقدام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: دنا حدود ۹۲ هزار هکتار وسعت دارد که ۲۵ هزار هکتار آن در استان اصفهان است و مابقی آن در حوزه کهکیلویه بویراحمد است، این حادثه در خارج از این محدوده اتفاق افتاده است، بنابراین درخواست داریم این ۶۰ هزار هکتار به منطقه حفاظت شده دنا بپیوندد. محیط زیست استان اصفهان نیار به توجه ویژه دارد.

وی با تأکید بر اینکه محیط زیست کشور باید به استان اصفهان متناسب با شرایطش اعتبار دهد، گفت: با توجه به وقوع این حادثه نامه‌ای به معاون محیط طبیعی محیط زیست کشور نوشتم بر مبنای اینکه محیط زیست استان اصفهان نیار به توجه ویژه دارد و باید محیط بانی بیشتری با توجه به وسعت منطقه ایجاد شود و خودروهای عملیاتی را تجهیز کنند و نیروی انسانی باید در این منطقه برای حفاظت از منابع طبیعی و حیات وحش تأمین شود.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان سمیرم با این همه وسعت و برای حمایت از گونه‌های مهم نیاز به اقدام جدی و حمایت ویژه سازمان محیط زیست کشور دارد، تصریح کرد: اعلام می‌کنیم محیط زیست کشور باید توجه ویژه‌ای برای اجرای طرح‌های پیشگیری از خشکسالی در عرصه‌های محیط زیست برای حفظ جانوران و ایجاد آبشخور و منبع آب کند و برای تأمین آب و علوفه حیات وحش اعتبارات ویژه‌ای قرار دهد.

وی با بیان اینکه محیط زیست کشور باید مجوز گرفتن نیروی انسانی را به محیط زیست شهرستان سمیرم بدهد و پایگاه‌های محیط بانی را افزایش دهد تا نیروهای گشت بیشتری بزنند، افزود: در سال گذشته هم یک قلاده خرس دیگر در این شهرستان کشته شده بود و باید توجه ویژه شود.ه

لازم به ذکر است اواخر تابستان سال ۹۰ نیز انتشار فیلمی از کشتار بی‌رحمانه یک خرس قهوه‌ای ماده و دو توله‌اش در سمیرم، در حالی که شکم توله خرس‌های زنده پاره شده و در همان حال به آغوش مادر غرق در خون خود پناه می‌بردند و ضجه می‌زدند، آنقدر دردناک و تکان دهنده بود که برای نخستین بار موجی از اعتراض و انزجار عمومی از کشتار حیوانات را به همراه داشته و احساسات بسیاری از مردم را جریحه دار کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.