۱۶۶ فوتی جدید کرونا در کشور، عقب‌نشینی وزارت بهداشت از وعده شروع واکسیناسیون عمومی: تا شهریور صبر کنید

سه شنبه, 22ام تیر, 1400
اندازه قلم متن

از دیروز تا امروز ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۷۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۹۹ نفر از آنها بستری شدند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته ۲۲هزار و ۷۵۰ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۱۶۶ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۵ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۳۰۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۱۶۹ هزار و ۶۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۳۶۸ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۷۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۹۹ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۴۱۷ هزار و ۲۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۶ هزار و ۲۰۷ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۵۶ هزار و ۱۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۸۶۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۴ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۲۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۴۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

از: عصر ایران

عقب‌نشینی وزارت بهداشت از وعده شروع واکسیناسیون عمومی: تا شهریور صبر کنید

در حالی وزیر بهداشت ایران وعده داده بود از روز شنبه، ۱۹ تیرماه، با تزریق روزانه ۴۰۰ هزار دوز واکسن واکسیناسیون عمومی را «پر قدرت» شروع کند، کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، گفته است منظور وزیر «ظرفیت» تزریق واکسن بوده و باید تا شهریور صبر کرد.

او در گفت‌وگویی که روز سه‌شنبه، ۲۲ تیرماه، در روزنامه همشهری منتشر شده، گفته است صحبت سعید نمکی به این معنا نبود که بلافاصله این کار را انجام می‌دهیم،‌ بلکه «به این معنا بود که ما ظرفیت تزریق ۵۰۰ تا ۶۰۰هزار واکسن را هم داریم».

مقام‌های وزارت بهداشت پیش از این گفته بودند که سیستم بهداشت و درمان کشور ظرفیت تزریق روزانه ۲۵۰ هزار واکسن دارد، حسن روحانی اخیرا گفت ظرفیت روزانه تزریق واکسن ۵۰۰ هزار است و اکنون کیانوش جهان‌پور آن را به ۶۰۰ هزار واکسن افزایش داده است.

آقای جهان‌پور درباره واکسن پاستور نیز گفته است که قرار است در آینده «۱۴۴ هزار دوز» از این واکسن تحویل شود و احتمالا در آبان‌ماه تولید این واکسن بتواند در مقادیر قابل‌توجهی انجام شود».

وعده جدید برای واکسیناسیون عمومی در حالی مطرح شده است که مقام‌های درگیر در بحران کرونا از افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها در دو هفته آینده خبر داده‌اند.

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران، گفته است شاخص کرونا در حال رشد هستند و «تا انتهای هفته بازهم شاهد افزایش رشد» مراجعان خواهیم بود.

پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، نیز به خبرگزاری میزان گفته است که احتمالا افزایش میزان مرگ و میر از همین هفته آغاز خواهد شد و «بیمار بدحال و بیماران بستری در آی‌سی‌یو زیاد هستند».

او همچنین درباره تولید واکسن ایرانی برکت گفته است که «مواد و تجهیزات لازم برای تولید واکسن سختی تامین می‌شوند» و به همین دلیل تولید این واکسن با مشکل مواجه شده است.

واکسن برکت توسط ستاد اجرایی فرمان امام، کارتل اقتصادی وابسته به دفتر رهبر جمهوری اسلامی تولید می‌شود و مسئولان این ستاد وعده داده‌اند که قطعا تا پایان شهریور ماه ۵۰ میلیون دوز واکسن به وزارت بهداشت تحویل دهند.

مسئولان این ستاد می‌گویند تا روز ۲۰ تیرماه، ۷۰۰ هزار دوز واکسن برکت تحویل وزارت بهداشت داده‌اند.

روند کند واکسیناسیون در ایران در هفته‌های اخیر با انتقادات گسترده‌ای مواجه شده است و برخی از شهروندان ایرانی برای دریافت واکسن رایگان راهی ارمنستان شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت تاکنون در مجموع ۷ و نیم میلیون دوز واکسن در ایران تزریق شده است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.