م. روغنی: خوش‌خدمتی حقیرانه محمدجواد ظریف! ‏

یکشنبه, 27ام تیر, 1400
اندازه قلم متن

م. روغنی

حکومت اسلامی به رهبری ولی مطلقه فقیه شامل کارگزارانی است که تمام تلاش‌شان را ‏به‌کار می‌گیرند تا بر پایه منویات فقیه خودکامه وظایف محوله را به انجام رسانند. در این ‏میان برخی به‌رغم تحقیرهایی که از جانب حکومت اسلامی متحمل می‌شوند در خوش‌‏خدمتی نسبت به ولی نعمت‌شان گوی سبقت را از دیگران می‌ربایند.

جواد ظریف به‌ویژه پس از لو رفتن نوار مصاحبه‌اش با لیلاز و واکنش خشم‌آلود خامنه‌ای و ‏ذوب‌شدگان در ولایت نسبت به اظهاراتش، کوشیده است خجولانه خوش خدمتی‌اش را به ‏حکومت اسلامی دوباره ثابت کند.

وی در ترکیه، پس از انتصاب رییسی (عضو هیات مرگ) در مسند ریاست جمهوری، در ‏چاپلوسی سنگ تمام گذاشت و وی را ” سیاست‌مداری با تدبیر توصیف کرد که کشور را ‏به شکل خوبی اداره خواهد کرد.”

ظریف بی توجه به درماندگی خامنه‌ای در آوردن اکثریت مردم پای صندوق رأی و ‏برگزاری انتصاباتی که از کوچکترین موازین دمکراتیک برخوردار نبود به دروغ در ‏انتالیای ترکیه، شمار رسمی رأی رییسی را از حدود ۱۸ میلیون به ۲۰ میلیون افزایش داد ‏و گفت: “تقریبا ۲۰ میلیون نفر به او رای داده‌اند… اکنون او توسط مردم انتخاب شده ‏است.” وی سپس ادامه داد “رئیسی فرد با تدبیر است. من تقریبا ۳۰ سال با او کار کردم ‏وی را به خوبی می‌شناسم، او فردی شایسته و معغول است.”‏

ظریف علاوه بر خیانتی که با امضای توافقنامه همکاری ۲۵ ساله چین و ایران نسبت به ‏منافع ملی کشور اعمال نمود در پنهان کردن موارد نقض حقوق بشر در ایران و کنش‌های ‏تروریستی، گروگان‌گیری و آدم‌ربایی جمهوری دینی، در مجامع بین‌المللی کوشش بسیار ‏کرده است. وی همواره همگام با خامنه‌ای شمار شرکت کنندگان در انتخابات‌های نمایشی ‏و تظاهرات حکومتی را نشانه پشتیبانی مردم ایران از نظام دینی به شمار آورده است.

در تازه‌ترین خوش خدمتی، ظرَیف در واکنش نسبت به طرح ربایش مسیح علی‌نژاد در ‏آمریکا به‌وسیله ماموران وزارت اطلاعات نوشت “افراد مسلح وابسته به آمریکا برای ترور ‏رهبران ونزوئلا و‌هائیتی در خاک آمریکا طرح‌ریزی می‌کنند، در حالی که دولت آمریکا ‏فعالانه روابط مجرمانه خود را با متهم کردن دیگران به عملیات آدم‌ربایی که به وضوح ‏مضحک و کودکانه طراحی شده، مخفی می‌کند.”

ظریف پیش از این نیز در رویداد ‏سرنگونی هواپیمای اوکراینی هرگونه دست داشتن سپاه در این حادثه را تکذیب کرد اما ‏پس از آن که رژیم ناچار شد انجام این جنایت را به عهده گیرد اعلام کرد که زیر فشار قرار ‏گرفته بود. طرح ربایش علی‌نژاد پیش از این در ترکیه نیز با هزینه بزندان افتادن ‏برادرش با ناکامی روبرو شد.‏

ظریف به‌خوبی می‌داند که ترور مخالفان در خارج کشور چنانکه از جمله در مورد شاهپور ‏بختیار و رهبران کرد صورت گرفت و آدم‌ربایی و یا گروگان‌گیری ایرانیان دو تابعیتی، ‏بخشی از سیاست‌های امنیتی و سرکوب‌گرایانه خامنه‌ای است که ربایش روح‌الله زم در ‏عراق و اعدامش در ایران از آن‌جمله بود. جمهوری اسلامی از راه شبه‌نظامیان وابسته به ‏سپاه قدس نیز با ترور در منطقه می‌کوشد مخالفان خارجی را به سکوت وادار کند. آخرین ‏نمونه آن ترور هشام الهاشمی تحلیگر برجسته منتقد سیاست‌های ایران و شبه‌نظامیان ‏هوادار این کشور در عراق بود. اذیت و آزار خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی، رادیو فردا و ‏ایران اینترنشنال و خانواده آنان در ایران نیز همواره از سوی نهاد‌های حقوق بشری محکوم ‏شده است.

پس از پیروزی کارزار “نه به جمهوری اسلامی و رای بی رای” در تحریم انتصابات، ‏نهادهای اطلاعاتی رژیم دینی دامنه‌ی آدم‌ربایی خود را از کشورهای منطقه از جمله ‏عراق و ترکیه به کشور‌های غربی نیز با هدف ترساندن مخالفان گسترش داده‌اند. گزارش ‏دادگستری آمریکا حاکی است که ماموران اطلاعاتی نظام دینی در نظر داشتند علاوه ‏بر مسیح علی‌نژاد دو نفر در کانادا و یکنفر در انگلیس را نیز ربوده به ایران منتقل کنند.‏

به تازگی کمسیون قضایی و حقوقی مجلس فرمایشی از تهیه طرح “ممنوعیت خروج ‏مسئولان و مدیران نظام سه سال پس از اتمام مسئولت از کشور” خبر داده است که در ‏صورت تصویب “حصر کشوری” شامل حال ظریف نیز خواهد شد. وی می‌کوشد با ‏انکار رفتار  ضد دموکراتیک رژیم، با تحمل تحقیر نظام، در پایان دولت روحانی، به ‏سرنوشت کارگزاران مورد غضب خامنه‌ای دچار نگردد.

شوربختانه برخورد جامعه جهانی با کنش‌های سرکوب‌گرانه حکومت اسلامی منفعلانه ‏است. دولت‌های چین و روسیه که در سرکوب مخالفانشان با رژیم ولایت در رقابت‌اند. ‏در موارد نقض حقوق بشر در ایران کاملا بی‌تفاوتند و حتی از محکومیت جمهوری ‏اسلامی در مجامع بین‌المللی می‌پرهیزند. اما کشورهای غربی که در تله هسته‌ای خامنه‌‏ای کاملا گرفتار شده‌اند، تنها با محکوم کردن نقض حقوق بشر در ایران بسنده می‌کنند ‏که تاثیری در رفتار این رژیم سرکوبگر نداشته و نخواهد داشت.‌ای کاش دولت‌های ‏اروپایی پس از انتشار خبر توطئه ربایش مسیح علی نژاد، با فراخواندن سفیرانشان از ‏ایران مخالفت جدی شان را با رفتار ضد دمکراتیک و در ستیز با هنجارهای منشور ‏جهانی حقوق بشر نشان می‌دادند.

شوربختانه مخالفین خارج کشور نیز با چند صدایی رایج در رویارویی موثر با چنین ‏رویدادی ناکام مانده‌اند. پراکندگی مخالفان در تمام عرصه‌ها راه سرکوب مخالفان در ‏خارج کشور را هموارتر خواهد ساخت.‏

تیرماه ‌۱۴۰۰‏
mrowgahni.com

از: ایران امروز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.