برگزاری دومین رزمایش نظامی مشترک ایران، روسیه و چین در کمتر از سه سال

دوشنبه, 1ام شهریور, 1400
اندازه قلم متن

نمایی از یک ناوچه روسی که در رزمایش پیشین ایران، روسیه و چین شرکت داشت.

در کم‌تر از سه سال، نیروهای دریایی ایران، روسیه و چین قرار است در روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال آینده میلادی، دومین رزمایش نظامی مشترک خود را برگزار کنند.

به گفته لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران، این رزمایش نظامی قرار است با تمرکز بر «امنیت دریانوردی» و «مبارزه با راهزنی دریایی» در خلیج فارس برگزار شود. ایران، روسیه و چین در دسامبر سال ۲۰۱۹ رزمایش مشابه‌ای را در اقیانوس هند با عنوان «کمربند امنیتی دریایی» برگزار کرده بودند.

در رزمایش قبلی سه ناو وابسته به ناوگان دریایی بالتیک روسیه – یک تانکر، یک پاس‌ناو و یک ناو یدک‌کش از روسیه و یک ناوشکن مجهز به موشک های هدایت شونده از چین مشارکت داشتند و مقام‌های سه کشور بر تداوم همکاری‌های نظامی تاکید کردند.

ایران و روسیه بهمن سال ۹۹ در دریای عمان و اقیانوس هند دست به رزمایش مشترک زدند و شهریور سال گذشته نیز نیروی دریایی ایران در بخشی از رزمایش نیروی دریایی روسیه در آب‌های دریای خزر شرکت کرد.

خبر برگزاری رزمایش نظامی جدید در خلیج فارس در حالی منتشر شده است که در هفته‌های گذشته حوادث مربوط به حمله به یک نفتکش اسرائیلی و توقیف یک کشتی حمل آسفالت و قیر از سوی ایران در آب‌های عمان واکنش‌های بسیاری را از سوی کشورهای غربی به دنبال داشته است و دولت ایران متهم به بر هم زدن امنیت دریانوری در این منطقه شده است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.