واکسیناسیون کودکان در ایران با واکسن تأییدنشده چینی آغاز شد

دوشنبه, 29ام شهریور, 1400
اندازه قلم متن

ورود واکسن‌های سینوفارم چین به فرودگاه امام خمینی تهران

روزنامه همشهری، از آغاز واکسیناسیون کودکان ۱۲ تا ۱۸ سال با یکی از دوزهای واکسن بزرگسالان سینوفارم چین از روز یکشنبه ۲۸ شهریورماه خبر داد.

براساس این گزارش قرار است برای کودکان زیر ۱۲ سال نیز واکسن دیگری غیر از واکسن سینوفارم به کشور وارد شود.

وزارت بهداشت ایران اعلام کرده که مذاکرات در این زمینه ادامه دارد و «درصورت عقد قرارداد، دانش‌آموزان ۶ تا ۱۲ سال واکسینه می‌شوند».

آغاز واکسیناسیون زیر ۱۸ ساله‌ها با واکسن کرونای سینوفارم در ایران در حالی انجام می‌گیرد که بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، واکسن فایزر تنها واکسن ضد کرونایی است که برای واکسیناسیون ۱۲ سال به بالا مجاز شناخته شده است.

این سازمان در عین حال تاکنون هیچ واکسن کرونایی را برای کودکان زیر ۱۲ سال مجاز تشخیص نداده است.

پیشتر محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو از صدور مجوز تزریق واکسن‌های «پاستور» و «سینوفارم» برای سنین زیر ۱۸ سال در ایران خبر داده بود.

این در حالی است که واکسن‌های ساخت داخل ایران نیز همچنان تائیدیه نهادهای بین‌المللی و سازمان جهانی بهداشت را ندارند.

در همین حال وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه، ۲۹ شهریور اعلام کرد که طی یک شبانه‌روز گذشته ۳۴۴ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۱۷ هزار نفر بیمار جدید شناسایی شده است.

بنا بر این گزارش، مجموع کل جان‌باختگان این بیماری به ۱۱۷ هزار و ۵۲۶ نفر و شمار کل مبتلایان به ۵ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۲۳۲ نفر رسیده است.

در این گزارش همچنین آمده که نزدیک به ۷ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمانی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.

آمار رسمی کرونا در حالی به‌ صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام می شود که مقامات سازمان نظام پزشکی ایران آمار واقعی را سه تا چهار برابر آمار رسمی می‌دانند.

رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.