خامنه‌ای: تمامی طرح‌های صلح و آشتی برای فلسطین باطل است

شنبه, 10ام اردیبهشت, 1401
اندازه قلم متن

نامه مهم خطاب به رهبر انقلاب

به مناسبت آخرین جمعۀ ماه رمضان که “روز قدس” نامیده می‌شود، راه‌پیمایی‌هایی در شهرهای ایران برگزار شد. رهبر جمهوری اسلامی در پیامی که به این مناسبت به زبان عربی ایراد کرد بار دیگر گفت که مسئلۀ فلسطین فقط با “نیروی مقاومت” حل می‌شود و طرح‌های صلح غربی‌ها یا کشورهای عربی تماماً باطل است.

روز جمعه ٩ اردیبهشت، علی خامنه‌ای راه‌پیمایی‌های روز قدس در ایران را “حماسه‌ای با عظمت” و “حرکت عظیم مردمی” توصیف کرد و سپس اظهاراتش را به زبان عربی ادامه داد. او گفت که حرفهایش را در بارۀ فلسطین قبلاً برای ایرانیان گفته و اینک می‌‌خواهد “برادران فلسطینی و همه دنیای اسلام و دنیای عرب” را خطاب قرار دهد.

در ترجمۀ فارسی این سخنان که در سایت‌های رسمی جمهوری اسلامی منتشر شده، آمده است که امسال روز قدس در حالی برگزار می‌شود که شرایط بین‌المللی تغییر کرده، آمریکا دچار شکستهای پی‌درپی شده و “ارتش جنایتکار (اسرائیل) ناچار شده است آرایش تهاجمی خود را به تدافعی تبدیل کند”.

از نگاه خامنه‌ای “اکنون مردم فلسطین بر ادامه‌ی جهاد، وحدت نظر یافته‌اند” و مشکلات درهم‌تنیدۀ سیاسی و نظامی “رژیم صهیونیست را دیوانه کرده است”.

خامنه‌ای تمامی طرح‌های صلحی را که تاکنون مطرح شده، به کلّ باطل دانست. به گفتۀ او هر طرحی در مورد فلسطین باید با نظر خود فلسطینی‌ها اجرا گردد و نباید به “دروغگویان مدّعی حقوق بشر در اروپا و آمریکا که در قضیّه‌ی اوکراین آن غوغا را به راه انداختند” اعتماد کرد. خامنه‌ای قدرت‌های اروپایی و آمریکایی را صریحاً “نژادپرست” ‌خواند و گفت که نباید به آنها تکیه کرد.

وی همچنین “عادی‌سازی” روابط سیاسی برخی کشورهای عرب با اسرائیل را محکوم کرد و افزود: “اینکه برخی دولتهای عرب به آمریکا گفته‌اند در حلّ مسئله‌ی فلسطین شتاب کند، اوّلاً خیانت کرده و برای دنیای عرب ننگ آفریده‌اند، ‌ ثانیاً ساده‌لوحی به خرج داده‌اند، زیرا کور نمیتواند عصاکش کور دگر شود”…

رهبر جمهوری اسلامی هر نوع “سازش” را در مورد فلسطین رد کرد و گفت که “مسائل دنیای اسلام و در رأس آن مسئله‌ی فلسطین تنها با نیروی مقاومت” قابل حل است.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.