ولایتی؛ نماینده استعمار شرق در ایران

پنجشنبه, 27ام مرداد, 1401
اندازه قلم متن

velayati_081822.jpgاحسان نیکویی – سایت دریچه

علی اکبر ولایتی را شاید بتوان یکی از شخصیتهای مرموز و تاثیر گذار جمهوری اسلامی نامید. او سالها وزیر امور خارجه رژیم ایران بوده و بعد از آن بعنوان مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین الملل، وزارت خارجه در سایه را تشکیل و مدیریت کرده است. او نماینده استعمار شرق در ایران است، بخاطر اینکه همیشه ایجاد روابط بسیار نزدیک با روسیه و چین بوده است. سخنان او در هفته های گذشته درباره ولادمیر پوتین هم خبر ساز شد. او در مصاحبه ای گفت: «رفتار پوتین و اعتقاداتش که در اعمالش بروز می‌کند، اعتقاد به معنویت است». چاپلوسی برای رهبران دیکتاتور سیاستی است که ولایتی چندین سال است آن را نمایندگی می کند.

عشق به چین و روسیه

مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین الملل در آخرین دیدارهای دیپلماتیک خود با سفیر چین، ایران و چین را متحد استراتژیک خواند. او همچنین اشغالگری روسیه در اوکراین را مقابله آن کشور با تهاجم گسترده ناتو نامید. ولایتی تاکید کرد: «همکاری هایی که ایران، روسیه و چین در منطقه مانند برگزاری مانورهای مشترک دارند بی تردید برای امنیت و سرنوشت منطقه بسیار مهم است. و ایران به عنوان مهم ترین کشور جهان اسلام آمادگی توسعه بیش از پیش همکاری ها را دارد. به ویژه این که همکاری ها می توانند در منطقه خاورمیانه فعال تر شود چرا که خاورمیانه قلب سیاسی جهان است. و ایران بیشترین نفوذ را در آن دارد. تشکیل قطب جدید روسیه و چین که در جریان سفر آقای پوتین به آن کشور صورت گرفت ، منشا تحولات جدید و اثر گذاری خواهد بود.»

اگر کسی از ملیت ولایتی خبر نداشته باشد، فکر می کند که این آقا نماینده روسیه و چین در خاورمیانه میباشد. این مشاور به اصطلاح امور بین الملل به جاده صاف کن این دو کشور در خاورمیانه تبدیل شده و بیشتر از آنکه سخنگوی ایران باشد، سخنان چین و روسیه را بر زبان می آورد. هنوز مفاد قرارداد ۲۵ ساله این رژیم با چین از مردم ایران پنهان نگه داشته می شود. زیرا مسئولین رژیم ایران بر این امر واقفند که هیچ ایرانی مفاد این قرارداد را قبول نمی کند. سفرای چین و روسیه در ایران به فرماندارانی تبدیل شده اند که در ایران حکمرانی می کنند.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.