جهان در سال ۲۱۰۰ چگونه خواهد بود؟

یکشنبه, 29ام آبان, 1401
اندازه قلم متن

ایسنا/خراسان رضوی گروهی از دانشمندان اظهار کردند که مناطق وسیعی از لندن، نیویورک، بانکوک و سایر شهرهای بزرگ بر پایه مسیرهای آب‌وهوایی فعلی که باعث بالا آمدن سطح عظیم دریاها می‌شوند، احتمالاً تا پایان قرن زیر آب خواهند بود.

به نقل از ارث، در نتیجه افزایش سطح آب، خطوط ساحلی به‌طور قابل‌توجهی تغییر خواهد کرد و بسیاری از شهرها غیرقابل سکونت و صدها میلیون نفر آواره خواهند شد.

اگرچه رهبران جهان در حال حاضر برای یافتن راه‌هایی برای محدود کردن افزایش بیشتر دمای جهانی تلاش می‌کنند، مسیر فعلی انتشار گازهای گلخانه‌ای همچنان تخمین زده می‌شود که تا پایان قرن باعث افزایش دمای جهانی ۲.۷ تا ۳.۱ درجه سانتی‌گراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن شود.

موج گرما مکرر و طولانی‌تر خواهد بود و باعث خشکسالی، کمبود غذا در جهان، مهاجرت و افزایش شیوع بیماری‌های عفونی می‌شود. علاوه بر این، سطح دریاها با ذوب‌ شدن یخ‌های قطبی به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد و بر تعداد زیادی از شهرهای ساحلی و ۲۷۵ میلیون نفر از ساکنان آنها تأثیر می‌گذارد.

با این حال جمعیت آسیایی بیشترین تأثیر را از افزایش سطح آب دریاها می‌بیند. شهرهای عظیمی مانند شانگهای در چین، بانکوک در تایلند یا هوشی‌مین در ویتنام در معرض خطر شدید سیل قرار خواهند داشت که میلیون‌ها نفر از ساکنان را آواره کرده و باعث یک بحران انسانی عظیم می‌شود.

به منظور اجتناب از این روندها، اقدامات فوری برای مهار تغییرات آب‌وهوایی باید انجام شود. به گفته بسیاری از کارشناسان، بزرگ‌ترین تهدید برای محیط‌زیست، مصرف بی‌رویه است که در توسعه یافته‌ترین کشورها بالاترین میزان را دارد.

شواهد جهانی نشان می‌دهد که بخش کوچکی از مردم جهان از بیشتر منابع زمین استفاده می‌کنند. طی ۲۵ سال گذشته، ۱۰ درصد ثروتمندترین جمعیت جهان مسئول بیش از نیمی از انتشار کربن بوده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.