ارسال پیامک به مجلسیان هم جرم است: بازداشت به دلیل ارسال پیامک رفع حصر به مجلسیان

جمعه, 13ام دی, 1392
اندازه قلم متن

سایت ملیون ایران: به ممنوعه های جمهوری اسلامی یکی افزون شد. ارسال پیامک به مجلسیان نیز جرم است. اخیرا آقای متاجی که پیامکی با خواست رفع حصر از خانم زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای “نمایندگان” مجلس فرستاده است به این جرم بازداشت شده است. مردم دیگر نمیتوانند حتی مجلسیان را از خواسته های واقعی خود مطلع سازند. وضع کشور و مردم آنقدر خراب است که نمیتوان آن را در همه زمینه ها حتی با رژیم گذشته مقایسه نمود. اما این وضعیت انسان را به یاد آن رژیم می اندازد که در آن حتی نمایندگان مجلس نیز حق “بحث سیاسی” نداشتند!

وقتی کار رژیم به آنجا کشیده که نه تنها به ملت و رای آن، بلکه حتی به مجلسیان خود که با این همه زحمت “دست چین” کرده است، اعتمادی ندارد، چون انتخاب فقط با اوست، آیا بهتر نیست، ملت دیگری را به جای آن برای خود برگزیند؟

وب‌سایت کلمه روز پنج‌شنبه از بازداشت فردی خبر داد که با ارسال پیامک به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار «رفع حصر» رهبران جنبش سبز ایران شده است.

به گزارش روز پنج‌شنبه، ۱۲ دی، این وب‌سایت خبری نزدیک به میرحسین موسوی نام فرد بازداشت شده محمد متاجی و اتهام او «تبلیغ علیه نظام» است.

این گزارش همچنین می‌افزاید که آقای متاجی درخواست رفع حصر رهبران جنبش سبز را به تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله غلامعلی حداد عادل که از حامیان برخورد با جنبش اعتراضی سال ۸۸ و رهبران آن بود ارسال کرده است.

کلمه نوشته است که محمد متاجی که سه ماه پیش این پیامک‌ها را برای چند نماینده مجلس ایران ارسال کرده بود، روز سوم دی‌ماه بازداشت و پس از پنج روز بازجویی به دست پلیس امنیت، به بند ۳۵۰ اوین اعزام شده است.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸، بودند که از زمستان ۱۳۸۹ همراه با همسران‌شان، زهرا رهنورد و فاطمه کروبی، در حبس خانگی قرار گرفتند، هرچند خانم کروبی پس از مدتی آزاد شد.

حبس خانگی مهدی کروبی نیز بعد از چند ماه به حبس در ساختمان‌های مخصوص وزارت اطلاعات که به «خانه امن» مشهورند تغییر کرد.

در مدت نزدیک به سه سالی که این افراد بدون حکم دادگاه در حبس خانگی قرار گرفته‌اند، تلاش‌های زیادی برای آزادی آنها انجام شده که هیچ یک به نتیجه‌ نرسیده است.

در این میان بعضی از مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی مانند احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت شهر تهران، گفته‌اند که «نظام بر سر سران فتنه منت گذاشته که زنده هستند».

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، و حامیان و نزدیکان او در حکومت از اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸ به عنوان «فتنه» نام می‌برند.

وب‌سایت کلمه در گزارش خود همچنین اشاره کرده است که محمد متاجی به این بهانه که «به وسیله خودرو شخصی پدرش سرقتی صورت گرفته به اداره اماکن پلیس واقع در خیابان شهید مطهری احضار شده» و پس از مراجعه «بازداشت و اتهام تبلیغ علیه نظام به وی تفهیم شده است».


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.