واکنش پلیس به راهزنی در روز روشن در جاده اهواز به شوش در جنوب ایران

شنبه, 17ام تیر, 1402
اندازه قلم متن

عکسی از ویدئوی سرقت

عکسی از ویدئوی سرقت

در پی انتشار ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی که نشان می‌داد راهزنان مسلح در جاده‌ای در استان خوزستان اقدام به سرقت از خودروها می‌کنند، رئیس پلیس آگاهی این استان از «دستور ویژه» برای دستگیری آنان خبر داد.

در ویدئوی منتشر شده، دو نفر در روشنایی روز با بستن جاده و متوقف کردن خودروها مشغول تخلیه بار یک کامیون بودند. عده‌ای محل این اتفاق را جاده اندیمشک به اهواز ذکر کرده بودند.

اما خبرگزاری فارس محل این اتفاق را جاده اهواز-شوش خوانده و به نقل از رئیس پلیس آگاهی خوزستان نوشته که تیم‌های عملیاتی پلیس کار شناسایی و دستگیری سارقان را آغاز کرده‌اند.

این خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران تایید کرده که سال گذشته هم چند سرقت در جاده اندیمشک به اهواز و مسیرهای اهواز به آبادان رخ داده بود که عوامل آن بازداشت شدند.

راهزنی محدود به استان خوزستان نیست و در روزهای اخیر گزارش‌هایی از ایران منتشر شد که حاکی از ناامن شدن برخی از جاده‌های کشور در استان‌های مختلف به دلیل بروز پدیده «راهزنی» بود.

در یکی از این موارد، روز چهارشنبه ۱۴ تیر گزارش شد که راهزنان برای چندمین بار در شهرستان ریگان استان کرمان قصد تعرض به اموال مسافران را داشته‌اند.

خبرگزاری مهر نوشته بود سارقان با پرتاب سنگ به اتوبوس‌ها، آن‌ها را متوقف می‌کنند و سپس اموال مسافران را به سرقت می‌برند و پدیده راهزنی و همچنین سرقت از خودروهای عبوری در ماه‌های اخیر در جاده‌های کرمان بارها گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، یکی از رانندگان اتوبوس تهران-ایرانشهر هم خبر از اتفاق مشابهی داد که نیمه‌شب ۱۲ تیرماه برای او رخ داده بود.

با افزایش فقر در ایران در سال‌های اخیر، موارد جرائم ناشی از مشکلات معیشتی نیز افزایش یافته و گزارش‌های متعدد کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز حاکی از افزایش خِفت‌گیری با سلاح سرد، کیف‌قاپی و سرقت موبایل در مناطق شهری است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.