تحصن در میدان ترافالگار لندن: زندانیان سیاسی در ایران باید آزاد شوند

پنجشنبه, 29ام تیر, 1402
اندازه قلم متن

چند تن از متحصنین در میدان ترافالگار لندن

چند تن از متحصنین در میدان ترافالگار لندن

جمعی از فعالان زنان، کارگری، سیاسی و مدنی از روز چهارشنبه تحصنی دو هفته ای را با خواست «آزادی بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی مشهور و گمنام» در ایران در میدان ترافالگار لندن آغاز کرده اند.
 
آنها در بیانیه ای اعلام کردند که دور هم گرد آمده اند تا درباره اقدامات جمهوری اسلامی از جمله «به اسارت در آوردن آزادی بیان، آزادی اندیشه و آزادی های سیاسی و بازداشت و یا اعدام هزاران هزار انسان، به خاطر نوع تفکر و اندیشه شان» روشنگری کنند.
 
از جمله امضاکنندگان بیانیه، حسن رحیمی، کاوه آهنگر، محمد رحیمی، جهانگیر موالی، هوشنگ انصارى، فریبرز پویا، مریم نمازى، رئوف افسایى، هلاله طاهری، فرانک حیدری، رضا آزموده، سیاوش نیکوبیان و ایوب رحمانی هستند.
 
پریناز پرتو، یکی از امضاکنندگان بیانیه، به بخش فارسی صدای آمریکا می گوید: «در بیانیه گفته شده است که جنبش مدرن زن، زندگی، آزادی، نسل جوان و آینده ساز ایران را به میدان مبارزه آورد و همگان شاهد بودیم جمهوری اسلامی با دادگاه های نمایشی و فرمایشی، بازداشت شدگان را مجبور به اعتراف علیه خود کرد و شماری از آنان را به جوخه های اعدام سپرد.»
 
خانم پرتو می افزاید: «در این تحصن، از مردم و اذهان عمومی اروپا در یکی از مهمترین میادین لندن خواسته خواهد شد که صدای مردم ایران و به ویژه صدای زندانیان گمنام باشند.»
 
او اشاره می کند: «جمهوری اسلامی همواره با تهدید و ارعاب خانواده ها سعی کرده است در خفا به جنایات خود ادامه دهد و به ابتدایی ترین حق انسانی زندانیان، احترام نمی گذارد.»
 
پریناز پرتو همچنین گفت که تحصن از حمایت برخی گروه های مدنی ایرانی در خارج از ایران برخوردار شده است و از جمله به «چپ هاى رادیکال، بلوک متحد سوسیالیستی، شورای همبستگی با مبارزات مردم ایران- انگلیس و گروه حقوق بشر بلوچستان» اشاره کرد.
 
از آغاز تظاهرات پس از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، ایرانیان خارج از کشور اقدامات اعتراضی بسیاری علیه حمهوری اسلامی انجام داده اند. آنها در عین حال از تظاهرات در ایران حمایت کرده و خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی شده اند.

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.