رسول اف : همه در ایران هر روز منتظر جنایت نفرت‌انگیز تازه‌ای از سوی حکومت هستند

چهارشنبه, 26ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

محمد رسول اف سینماگر تبعیدی ایرانی

ار اف ای

محمد رسول اف ضمن ابراز نگرانی از سلامت و امنیت همکارانش در داخل کشور تصریح کرده است که “دامنه و شدت سرکوب در ایران به چنان درجه‌ای از خشونت رسیده که همگان هر روز منتظرند تا حکومت اسلامی مرتکب جنایت نفرت‌انگیز تازه‌ای بشود…ماشین جنایت جمهوری اسلامی دائماً و منظماً حقوق بشر را نقض می‌کند.”

محمد رسول اف، سینماگر ایرانی، که به دلیل محکومیت به زندان ناگزیر از تبعید شده، در بیانیه‌ای که برای خبرگزاری فرانسه فرستاده نسبت به امنیت و سلامت همکارانش در ایران که به ساختن آخرین فیلم وی یاری رسانده‌اند ابراز نگرانی کرده است. رسول اف در بیانیه اش خواستار حمایت قوّی سینمای جهانی از سینماگرانی شده که هدف تهدید قرار می گیرند.

آخرین فیلم محمد رسول اف، دانۀ انجیر معابد، نامزد جایزۀ نخل طلایی در جشنوارۀ سینمایی کن است. او گفته است که هنوز نمی داند که آیا خواهد توانست در این جشنواره حضور پیدا کند یا نه. رسول اف در توضیح علت خروج مخفیانه‌اش از ایران گفته است که پس از محکومیت قطعی وی به پنج سال زندان و آگاهی از اجرای قریب الوقوع حکم، او چاره‌ای جز ترک ایران و پذیرش تبعیدی ناخواسته نداشته تا بتواند در خارج از جغرافیای ایران و در آنچه وی “ایران فرهنگی” می نامد به زندگی حرفه‌ای خود ادامه بدهد.

رسول اف ضمن ابراز نگرانی از سلامت و امنیت همکارانش در داخل کشور تصریح کرده است که “دامنه و شدت سرکوب در ایران به چنان درجه‌ای از خشونت رسیده که همگان هر روز منتظرند تا حکومت اسلامی مرتکب جنایت نفرت‌انگیز تازه‌ای بشود.” سینماگر ایرانی در ادامه گفته است : “ماشین جنایت جمهوری اسلامی دائماً و منظماً حقوق بشر را نقض می‌کند.”

محمد رسول اف برای صیانت از جان خویش و نزدیکانش در مقابل اقدام‌های تلافی‌جویانۀ حکومت اسلامی، هویت بازیگران و گروه فنی و همچنین جزئیات داستان سناریو را پنهان نگاه داشته است. بازیگران فیلم موفق شدند به همراه رسول اف به موقع از ایران خارج شوند. اما، شماری دیگر از اعضای گروه تولید فیلم همچنان در ایران به سرمی برند و به گفتۀ رسول اف، سرویس های اطلاعاتی رژیم اسلامی فشار بر آنان را از طریق بازجویی‌های طولانی تشدید کرده‌اند.

در پایان بیانیۀ خود محمد رسول اف خواستار حمایت قوّی جامعۀ جهانی سینما از کارگردانانی شده که زیر فشار تهدید هستند. او گفته است که باید قویاً از آزادی بیان دفاع کرد و وی بر اساس تجربۀ شخصی خوب می داند که چنین حمایتی کمکی بزرگ به کارگردانان برای ادامۀ فعالیت حیاتی شان است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.