فیلم کودتا در ایران – کودتای ۲۸ مرداد با زیرنویس و دوبله فارسی

شنبه, 3ام مرداد, 1394
اندازه قلم متن

این فیلم مجددا توسط گروه History Evidences انتشار یافته است:

این ویدیو از روی کتاب همه ی مردان شاه ، نوشته ی روزنامه نگار نیویورک تایمز، استفن کینزر و با همکاری نویسنده در ۲۰۱۲ در انگلستان تهیه و در ۲۶ ژوئیه ۲۰۱۴ در شبکه آلمانی تسد دی اف به نمایش گذارده شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

۳ نظر

  1. واقعا که ملت عجیبی هستید. تمام دنیا به فکر اینده است و شماه در فکر اینکه این وان چه کردند و یا چه باید میکردند. بعد توقع دارید که استعمار از این روحیه عقب نگری ( بخوانید حدیث حسین و …..) کمال استفاده را نبرد.
    هر ملتی شایسته همان حکومتی است که دارد

  2. ایا ما در ایران دیگر مشکلی نداریم که موضوعات دهها سال پیش را مثل داستان حسین تازی هر سال داغ میکنین. شما غیر از اعلامیه های بی بو و خاصیت در این ۳۵ سال با وجود ازادی که در غرب داشتید چه کار مثبت و تاریخ سازی کردید. ول کنید مردم بدبخت را با داستانها و دعواهای بی حاصلتان.

    خمینی با همه جنایتش حد اقل یک کار را بلد بود.
    همه را علیه یک موضوع متحد کرد. شما چه عرضه و خاصیتی دارید.
    در خارج نشستید و حرفهای بی حاصل میزنید.
    مملکت را اگر به شما هم میدادند با کینه شتری که دازید به دیوار میکوبیدید.

  3. با درود
    واکاوی کودتا ۲۸ مرداد به جز تکرار درد و رنج نیست.جبهه ملی یکی از ریشه دارترین و محبوب ترین احزاب در بین همه اقشار مردم بوده و هست.
    اشخاصی مثل بنده یادشان هست که در تمام اعتراضات در آن زمان عکس مرحوم مصدق در دست مردم بود به عنوان رهبر معنوی و ملی مردم ایران.
    در اثبات ادعای من همین بس که مرحوم شاه برای خروج کشور از بحران دست به دامن جبهه ملی شد و بعد از انقلاب ، از اولین دولت ( بنی صدر ) یا دولت های بعدی ، هر کدام که ادعای ملی بودن داشتند ( بنی صدر ) یا نزدیک به جبهه ملی بودند ( خاتمی ) ، از حمایت قاطع مردم ایران برخوردار شدند.
    امروز بیش از واکاوی کودتا که تمام اسناد آن منتشر شده ، جبهه ملی برای ماندن در قلب و دل مردم باید به واکاوی و نقد خود بپردازد.
    به نظر این بی مقدار مرحوم مصدق و بعدها جبهه ملی دچار اشتباه شدند.یکی از اشتباهات رهبر ملی ایران ترک کردن میز مذاکرات نفت به صورت یک جانبه بود در حالی که مرحوم دکتر مصدق می توانست و از نظر من می بایست مذاکرات را تا حد امکان ادامه دهد و به نتیجه برساند و اساسا” باید بررسی می شد که مسئله نفت تا کجا ارزش جلو رفتن را دارد.و اشتباهات دیگری هم بوده.
    اما اشتباه خود جبهه ملی خاصه بخش مذهبی آن ، این بود که شرایط کشور را درست زمانی که باید تشخیص دهد تشخیص نداد.در هر صورت از شهریور ۵۷ ، هیچ توجیهی بر عملکرد جبهه ملی نمی توان یافت.
    مرحوم شاه قویا” و به درستی متوجه شده است که گذر از بحران موجود بدون جبهه ملی غیر ممکن است ، لذا به مرحوم صدیقی روی آورد و بعد به مرحوم بختیار و دیگران و رفتار جبهه ملی در این مقطع حساس تاریخ که پختگی و آگاهی و روح ملی را طلب میکرد ، خود مثنوی هزار درد است.