سپاه پاسداران: ملوانان آمریکایی آزاد شدند

چهارشنبه, 23ام دی, 1394
اندازه قلم متن

روابط عمومی کل سپاه پاسداران روز چهارشنبه ۲۳ دی در اطلاعیه‌ای، از آزادی تفنگداران بازداشت‌شده آمریکایی توسط ایران در آب‌های بین‌المللی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، در این اطلاعیه آمده‌است که آزاد کردن ایران ملوانان آمریکایی «با اشاره به قطعیت غیرعمدی بودن ورود غیرقانونی و غیرمجاز شناورهای رزمی آمریکایی به آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس» صورت گرفته است.

ساعاتی پیش از آزادی این ملوانان، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز از حل و فصل قریب‌الوقوع ماجرای بازداشت ملوانان آمریکایی خبر داده و گفته بود که «تعامل خوبی بین دستگاه‌های نظامی و دیپلماسی» بر سر ماجرای بازداشت ملوانان آمریکایی برقرار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به گفته وی، «ورود ۲ شناور رزمی آمریکایی به آب‌های سرزمینی ایران به‌علت خرابی سیستم‌های ناوبری آنها بوده‌است».

آقای فدوی در نهایت تاکید کرده‌بود که «زمان زیادی طول نمی‌کشد تا دستور لازم را برای اقدام نهایی خواهیم گرفت و احتمالاً آنها آزاد می‌شوند».

پنتاگون روز سه‌شنبه اعلام کرد که دو قایق گشت‌زنی آمریکایی بین مسیر کویت و بحرین دچار مشکل فنی شده و پس از ورود به آب‌های ایران توقیف شده‌اند.

متعاقب آن اما سخنگوی کاخ سفید عنوان کرد که ایران درباره آزادی فوری ملوانان آمریکایی اطمینان داده و این ملوانان به زودی اجازه خواهند یافت تا به مسیر خود ادامه دهند.

در همین حال رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران هم گفت که امیدوار است حادثه بازداشت ملوانان آمریکایی «درسی» برای آن دسته از نمایندگان کنگره آمریکا باشد که به گفته وی، «سنگ‌اندازی» می‌کنند.

حسن فیروزآبادی اظهار داشت: «آن دسته از نمایندگان کنگره آمریکا که هر روز برای ایران مشکل جدیدی طراحی می‌کنند ظاهراً اطلاعات درستی ندارند و با چشم بسته و دور از واقعیت‌ها به ضرر ملت آمریکا اقدام می‌کنند. امیدوارم حادثه شمال خلیج فارس که احتمالاً آخرین اشتباه نیروهای آمریکایی در منطقه نیست، درسی برای سنگ‌اندازان در کنگره آمریکا باشد.»

اکثریت کنگره آمریکا که در اختیار جمهوری‌خواهان است، مخالف توافق هسته‌ای وین میان ایران و شش قدرت جهانی بودند، اما در نهایت نتوانستند رای لازم را برای رد توافق هسته‌ای به دست بیاورند.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.