۳۶ روز بی‌خبری از محل نگهداری و علت بازداشت عباس واحدیان

جمعه, 25ام آبان, 1397
اندازه قلم متن

مهتاب وحیدی راد

عباس واحدیان، نویسنده و فعال صنفی معلمان در مشهد از ۱۹ مهرماه به دلیلی نامعلوم در بازداشت به سر می‌برد در شرایطی که خانواده‌اش می‌گویند حتی از محل نگهداری او هم خبری ندارند و مسئولان قضایی حاضر به پاسخگویی در این باره نیستند.

هنگامه واحدیان، فرزند این فعال صنفی به رادیو فردا گفت: «من طی روزهای گذشته به مرکز اطلاعات، دادگاه و زندان مشهد مراجعه کردم اما هیچ پاسخی دریافت نکردم».

هنگامه واحدیان می‌گوید، پدرش دقایقی پیش از بازداشت، در پیامی کوتاه به یکی از دوستانش خبر داده بود که ماموران اطلاعات در حال دستگیری او هستند، اما پس از آن تلفن همراه پدرش خاموش شده است.

او در ادامه توضیحات خود افزود که در مراجعه به دادگاه، مسئولان قضایی به او گفته‌اند که «هیچ دستوری برای بازداشت پدرش صادر نشده است».

این اظهارات مسئولان قضایی در حالی است که دو فرزند دیگر عباس واحدیان، که در زمان بازداشت پدرشان در منزل حضور داشتند، می‌گویند مأموران برای ورود به منزل و بازداشت پدرشان حکم در دست داشتند.


۳۶ روز بی‌خبری از محل نگهداری و علت بازداشت عباس واحدیان

به گفته خانواده عباس واحدیان، در ۳۶ روزی که از بازداشت این فعال صنفی می‌گذرد، او تنها دو یا سه تماس تلفنی بسیار کوتاه با خانواده داشته و در این تماس‌ها به آنان گفته است که از محل بازداشت خود بی‌خبر است.

به گفته خانواده‌اش، او در این تماس‌های کوتاه تلفنی، اجازه نداشته است که درباره علت بازداشت یا شرایط خود در زندان صحبت کند.

عباس واحدیان، نویسنده و فعال صنفی ۴۹ ساله، در زمینه حقوق صنفی معلمان، کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه و کمک به خانواده‌های زندانیان سیاسی و عقیدتی در مشهد فعالیت می‌کرد.

کتاب «بازگشت چنگیزخان مغول» از جمله آثار منتشرشده اوست.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.