ویروس جهش‌یافته کرونا در ایران قربانی دیگری گرفت

شنبه, 25ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران

یک روز پس از اعلام رسمی «جان باختن اولین بیمار مبتلا به ویروس جهش‌یافته در قزوین»، وزارت بهداشت از مثبت شدن تست کرونای همه اعضای خانواده این فرد و مرگ یک شهروند دیگر در تهران بر اثر این ویروس در هفته گذشته خبر داد.

معاون وزیر بهداشت در قزوین که شامگاه پنج‌شنبه ۲۳ بهمن‌ماه خبر جان باختن یک شهروند ۴۸ ساله اهل آبیِک بر اثر ابتلا به ویروس جهش‌یافته را اعلام کرده بود، عصر روز شنبه، ۲۵ بهمن ماه با اعلام خبر مثبت شدن تست اعضای خانواده این فرد گفت این افراد بدون علائم هستند و در حال حاضر همگی در قرنطینه به سر می‌برند.

محمدمهدی گویا همچنین گفت که اقدامات لازم برای قرنطینه روستای محل سکونت این فرد و بررسی وضعیت سلامت افرادی که با او در ارتباط بوده‌اند، انجام شده است و از فردا صبح از همه اهالی روستا نیز تست کرونا گرفته می‌شود.

در همین رابطه سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران هم روز شنبه گفت که مرگ یک خانم ۷۱ ساله در خیابان وحدت اسلامی که هیچ مسافرتی نداشته و اتفاقی که در آبِیک افتاد، اثبات کرد که ویروس جهش‌یافته کرونا در کشور چرخیده است.

آقای نمکی در حالی از مرگ یه زن در تهران بر اثر ویروس جهش‌یافته خبر داد که به گفته او یک هفته از مرگ این شهروند گذشته است.

آخرین باری که وزارت بهداشت ایران به طور رسمی آماری از ویروس جهش‌یافته اعلام کرد به ۲۱ دی‌ماه برمی‌گردد.

وزیر بهداشت در این تاریخ از شناسایی پنج مورد مبتلا به ویروس جهش‌یافته در کشور خبر داده بود، اما با توجه به سرعت انتقال این نوع ویروس، به نظر می‌رسید تعداد مبتلایان به این ویروس بیش از آمار رسمی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دوم بهمن‌ماه از شناسایی دو مورد مشکوک به ویروس جهش‌یافته در این استان خبر داده بود.

اما بلافاصله مدیر روابط عمومی این دانشگاه این خبر را «بی‌اساس» خوانده و گفته بود که با منتشرکنندگان این شایعه، برخورد قضایی و حقوقی خواهد شد.

بر اساس برآوردهای سازمان بهداشت جهانی، کسانی که به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا می‌شوند به طور متوسط آن را به ۱.۵ نفر انتقال می‌دهند، حال آن که این میزان در مورد ویروس قبلی کرونا ۱.۱ نفر بود.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.