محروم از درمان؛ گزارشی از آخرین وضعیت رضا شهابی در زندان اوین

سه شنبه, 19ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – رضا شهابی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران که در زندان اوین محبوس است، علیرغم حال نامساعد جسمانی، با کارشکنی مسئولان زندان از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان محروم مانده است. وی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود، از روز دوشنبه هجدهم تیرماه دست به اعتصاب زده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، رضا شهابی که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری میکند، از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

آقای شهابی نیازمند جراحی گردن است و از علائمی مثل درد شدید و بی‌حسی در دست چپ، کمر و پای راست رنج می‌برد، با این حال، به دلیل کارشکنی مسئول بند ۴ زندان، دستور اعزام او به بیمارستان “رسول اکرم” برای مشاوره قلب و اورولوژی و نوار عصب، اجرا نشده است.

در این گزارش آمده است؛ آقای شهابی به انتقال به یک بند دیگر تهدید شده و از سوی مسئولین زندان در باب ملاقات‌ها نیز مورد اذیت قرار گرفته است. علاوه بر این، مسئول بند ۴ مانع اشتغال رایگان آقای شهابی در آرایشگاه زندان برای اصلاح موی سر زندانیان بی‌بضاعت و کم‌درآمد شده است.

این فعال کارگری در اعتراض به این شرایط، از روز دوشنبه هجدهم تیرماه دست به اعتصاب زده است.

در خردادماه سال جاری، حکم شش سال حبس آقای شهابی به همراه سه فعال کارگری دیگر، در دادگاه بررسی مجدد به سه سال و هفت ماه حبس کاهش یافت.

او پیشتر نیز علیرغم حال نامساعد جسمی از اعزام به بیمارستان محروم مانده بود و مسئولین بهداری زندان تنها به تزریق آمپول های مسکن برای وی بسنده کردند.

پیش از آن نیز این کارگر زندانی که با درخواست آزادی مشروط وی مخالفت شده بود، علیرغم نیاز به جراحی ستون فقرات و تایید کمیسیون پزشکی، به علت بهانه تراشی مسئولان جهت انتقال وی با لباس زندان، از اعزام به بیمارستان محروم مانده بود.

رضا شهابی، از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران در تاریخ بیست و دوم اردیبهشت‌ ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

آقای شهابی توسط دادگاه بدوی، از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” مجموعا به شش سال حبس تعزیری و از بابت مجازات تکمیلی به ممنوعیت خروج از کشور، عضویت در احزاب و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و منع اقامت در تهران و استان‌های مجاور به مدت ۲ سال محکوم شد. این حکم اواخر دی ماه سال ۱۴۰۱، در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

این فعال کارگری، در تاریخ هشتم خردادماه ۱۴۰۲، در پی گشایش پرونده جدید به دادسرای اوین احضار شد. وی به دلیل اجبار به پوشیدن لباس زندان و استفاده از دستبند در زمان انتقال، از حضور در این جلسه امتناع کرد.

رضا شهابی فعال کارگری و عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران است. وی پیش از این نیز به واسطه فعالیت های صنفی خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.